Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 1 december 2012

Snaidero Orange keuken in Spanje

In Spanje heeft Snaidero onlangs een Snaidero Orange keuken uitgeleverd in wit hoogglans (Bianco Artico / ieselijk wit). Ik kreeg de foto`s met verzoek te reageren wat ik er van vond.
An sich vind ik de kleuren en combinaties niet verkeerd gekozen, wit hoogglans lak en roestvrijstaal zijn tijdloos. Voor een keuken is dat wel belangrijk (een keuken staat toch gauw 20 jaar). Zelf combineer ik ook graag wit hoogglans met roestvrijstaal, zoals bijvoorbeeld bij de S16 designkeuken in de showroom. Ook de witte spoelbak in kleur van het werkblad vind ik mooi. Het ziet er heel erg elegant uit zo. Alleen voor zo`n opstelling als deze vind ik het wel jammer dat bijvoorbeeld een wit plastic stopcontact gewoon op een ladefront wordt gemonteerd. Zelf probeer ik dat toch altijd wel te verbergen, of anders wat knapper op te lossen.
Wat me ook op valt is dat er de witte ladebakken zijn gebruikt bij deze Snaidero keuken. Dit is de standaard "instap" ladebak, maar om heel eerlijk te zijn adviseer ik toch wel de luxe rvs versie te nemen. Dat ziet er toch net even netter uit. Een beetje alsof je een wieldop op je nieuwe auto heb gemonteerd in plaats van een aluminium velg. Over de keuzes qua ladebakken heb ik al eens eerder geschreven.
Iets wat me ook opvalt bij deze keuken (is me al vaker opgevallen bij Italiaanse keukenbladen), dat het blad tekort is. Het zijpaneel van de keuken komt iets voorbij het werkblad. Het valt misschien maar weinig mensen op, maar ik zelf vind het toch mooier als het blad een paar millimeter over het zijpaneel steekt. Gelijk met het zijpaneel is ook weer niet mooi want "gelijk is ongelijk".
Verder kan ik er om eerlijk te zijn weinig op aanmerken. De keuken is groot genoeg, dus daar licht het niet aan. Opbergruimte zat, ook bladruimte is geen probleem. Lades zijn er ook voldoende. OK als ik dan mag zeuren. Ik zou liever 2 grote ladekasten van 120cm hebben gepland in plaats van de twee ladekasten van 90cm met het smalle kastje er tussen in. Maar ik ben misschien ietsje pietsje te precies in dat soort dingen.
Hieronder nog wat meer foto`s van deze Snaidero Orange keuken in Spanje. Vandaag wordt trouwens zo`n Snaidero Orange keuken bezorgd door m`n transporteur bij een klant van mij in België (Wezemaal). De bedoeling is dat Jan en Joop maandag as. gaan beginnen met de montage van deze keuken. Zelf heb ik ook een drukke dag voor de boeg, dus geen tijd om nog dieper op de Snaidero Orange in te gaan. Eerst een afrondend gesprek met mensen uit den Haag voor een nieuw keukenproject, daarna een eerste gesprek met mensen uit de buurt van Haarlem.
Ook moet ik nog met spoed het blad bestellen voor de Snaidero Terra keuken in Veere waar Jan en Joop gisteren zijn begonnen. Zo`n werkblad kan ik heel snel leveren en daarom heb ik toen met klant afgesproken om het blad pas in te meten als de keuken staat. In het werk hebben we dus nu nog wat kunnen schuiven met hoekpasstukken en dergelijke zodat de doorloop optimaal werd. Was maar goed ook dat we het zo hadden afgesproken want de aannemer van klant had toch weer het een en ander veranderd aan de muren ten opzichte van de oorspronkelijke tekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten