Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 7 december 2012

Wintersport in Italië

Vanmorgen lag er een beetje sneeuw hier in Zeeland (al was er heel veel sneeuw voorspeld). Mijn showroom is dus nog goed bereikbaar. Ook in Italië was sneeuw voorspeld, maar op dit moment is het er (bij de Snaidero fabriek in elk geval) nog steeds zonnig en geen sneeuw. De Snaidero fabriek staat trouwens in Friuli, dat is heel erg Noord Italië (bij de grens met Oostenrijk).
Je zou het niet zeggen, maar Italië is echt een land waar je goed heen kunt om op wintersport te gaan (bijv. Zuid Tirol). Je hebt er niet alleen mooie pistes maar ook nog eens heerlijk Italiaans eten. Bij Snaidero weten ze dat natuurlijk maar al te goed. Daarom hebben ze over twee weken weer vakantie, dus worden er dan even geen keukens uitgeleverd. Pas in week 2 van 2013 gaat de fabriek weer draaien.
Zelf hoop ik tussen kerst en oud- en nieuw gewoon open te zijn (behalve op zon- en maandagen natuurlijk). Het liefst heb ik vóór de kerst nog m`n nieuwe S13 showroomkeuken klaar, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Het is best wel druk in de montage. In Sint Laurens (bij Middelburg) zijn de monteurs Jan en Joop nog maar net begonnen. De oude keuken is er uit gehaald, het leidingwerk is verlegd en het plafond met de geïntegreerde afzuigkap zit er in. Zometeen gaat de nieuwe Italiaanse design keuken er heen. Deze keer het nieuwe keuken model Code in een matte lak.
De Code is een keuken uit de Sistema 22 lijn (net als de Orange, Way, Ola 20 en de nieuwe Idea 40). Het onderscheidende van deze Snaidero maxi-keuken (en dat vind ik juist mooier) is dat er geen greeplijsten op zitten. Greeplijsten zijn die "strippen" die tussen de ladefronten zitten en tussen de deuren en het werkblad. Omdat je deur toch open moet heb je wel grepen nodig voor deze keuken. Electrische opening van lades (zoals bij de Kube) is bij de keukens uit de Sistema 22 lijn niet mogelijk.
Een poosje terug had ik "verklapt" trouwens dat Snaidero bezig was met tests van een nieuw systeem met mechanische opening van de lades in plaats van electrische opening zoals ik heb in de showroom met de Kube. Helaas moet ik melden dat de tests tot nu geen goed resultaat geven. Snaidero gaat dus niet in zee met de toeleverancier van dit systeem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten