Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 7 december 2012

Koop geen folie keuken

Omdat ik op m`n website heb geschreven dat ik geen folie keukens meer wil verkopen leek het me wel zinvol om eens uit te leggen waarom ik dat niet doe. Folie keukens houdt in dat een dunne folie op de keukendeur wordt geplakt. Door inwerking van vocht en warmte kan deze folie na verloop van tijd echter weer loslaten. Dit ziet er erg knullig uit. Ik heb een jaar of 6 terug denk ik besloten om dit gewoon niet meer te verkopen, het past gewoon niet bij een kwaliteitsbedrijf om folie in het assortiment te hebben. Folie is trouwens wel iets anders als laminaat, dat is een veel hogere kwaliteit kunststof. Daar heb ik niet zo`n probleem mee. Hieronder het verhaal van zo`n folie keuken.
Bijna tien jaar terug (2003) kreeg ik een klant uit Oostkapelle in de showroom die een bestaande Zeyko keuken van 15 jaar oud wilde gaan vervangen. Met Snaidero kwam ik er toen helaas niet uit met deze klant (Snaidero was te strak), dus hadden ze toen een Geba keuken bij me uitgezocht op basis van een monsterdeurtje. De inbouw apparaten waren op de kookplaat na allemaal van het merk Imperial, (inmiddels bestaat Imperial niet meer). De keramische kookplaat was van het merk Míele.
Gisteravond ben ik bij deze klant thuis langs geweest. Klant had me namelijk verteld dat er een paar deuren waren waar de folie losliet. Ik heb dus even wat foto`s gemaakt, op bovenstaande deur kun je zien dat onderaan de folie aan het loslaten is. Er zit dus lucht tussen de folie en de keukendeur. Ik ga nu uitzoeken of ik nog ergens deuren voor deze mensen te pakken kan krijgen (de fabrikant Geba bestaat inmiddels niet meer). Klant zelf hoopt volgens mij dat ik het niet kan vinden, want haar smaak was inmiddels veranderd vertelde ze eerlijk. Zo`n wit hoogglans keuken bijvoorbeeld vond ze wel mooi.
Er zijn trouwens ook hoogglans keukendeuren in folie (en laminaat) leverbaar. Ik werk echter met hoogglans op basis van autolak. De afwerking van deze deuren is strakker, ook zie je er veel minder "vingers" op. De laklaag laat niet los en mocht je per ongeluk een deur beschadigen dan kun je het eenvoudig repareren. Lichte krassen haal ik er met autowas uit, voor de diepere krassen breng ik het naar de autospuiter (spotrepair). De spuiter scant de kleur in en maakt de deur weer als nieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten