Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 28 december 2012

Magnetrons in de keuken

Eigenlijk wil ik om eerlijk te zijn geen magnetrons verkopen. Een magnetron gebruik je gewoon niet om eten klaar te maken.

De kwaliteit van het eten gaat heel hard achteruit. Door de straling van de magnetron vallen veel vitamines, eiwitten en dergelijke uit elkaar.

Daarnaast zijn inbouw magnetrons gewoon veel te duur. Als je dan toch een magnetron wilt hebben in de keuken, koop dan een losse goedkope magnetron bij de BCC, MediaMarkt of zoiets en plaats `m achter een deurtje in de keuken, in de bijkeuken of in je pantry. Op dit forum staat meer over de werking van magnetrons.



Hier in de showroom probeer ik het de consument uit te leggen dat ik niet achter dit product sta. Een magnetron is gewoon niet goed voor je eten en dus ook niet goed voor jezelf.

Dan vragen mensen hoe ze dan dingen op moeten warmen. Nou, dat kan bijvoorbeeld ook in de stoomoven op 85 graden. Ontdooïen gaat ook met de oven (hetelucht op zo`n 30 graden) of in de stoomoven (zit een ontdooistand op). Wat ik zelf wel handig vind is gewoon water. Doe wat warm water in je spoelbak en vlees is in no-time ontdooïd.

Daarnaast. Bij een combimagnetron zit er officieel een ovenfunctie op. Maar dit is kwalitatief geen vergelijk met de ovenfunctie die op een echte Neff oven zit.

Broodjes bij een echte Neff oven hebben allemaal dezelfde kleur als je de hetelucht functie gebruikt. Bij een combimagnetron is dat niet het geval.

Of als je wilt ontdooïen is bij de magnetron de ene kant van de kip gaar en de andere kant nog bevroren (komt omdat de combimagnetron geen draaiplateau heeft).

Maar hier moet de schoorsteen natuurlijk ook roken. Als een klant het persé wilt moet ik af-en-toe toch een combimagnetron leveren (ik wil tenslotte toch de keuken verkopen).

Online is het wat makkelijker. Ik verkoop geen combimagnetrons e.d. via mijn webshop. Ik vind het niks, dus ik lever het niet. Punt.

Het enige waar een magnetron echt goed in is, is wat mij betreft het opwarmen van baby-melk. Eigenlijk wel heel raar dat je het eten van je baby gaat verpesten door de magnetron, maar met een flessenwarmer duurt het gewoon erg lang. Zeker in het begin huilt zo`n baby dan gelijk het hele gezin wakker. Aan de andere kant, Gerard (de kok van Míele) vertelde me wel eens dat er in Amerika op babyvoeding al waarschuwingen gedrukt staan dat je het niet in de magnetron mag opwarmen. Gewoon omdat het niet goed is voor je baby. Mijn tip is dus om de magnetron los achter een deurtje in de keuken te doen. Ik heb dat thuis ook gedaan (zie onderstaande video).



Tenslotte. Bij de een combimagnetron krijg ik vaak de klacht dat deze het niet doet. In dit apparaat zit een metalen bakblik wat gebruikt moet worden voor de oven functie. Op dit bakblik zit een sticker dat dit bakblik niet in het apparaat mag zitten als de magnetron gebruikt wordt (in gewoon Nederlands). Op de een of andere manier valt de sticker niet genoeg op. Dat bruine bakblik moet er dus uit als de magnetron aan staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten