Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 9 april 2013

Keukenshowroom in Italie

Daarnet ben ik samen met m`n klant op de Snaidero fabriek geweest. Allereerst de keukenshowroom bezocht daar natuurlijk. Veel mooie dingen gezien en m`n klant heeft besloten om inderdaad voor het Grigio Cemento te gaan. Echt een super mooie kleur voor een Snaidero Ola 20 keuken.
Wat ik nog niet in het echt had gezien, was de Snaidero Lux met gelakt kaderfront. Wel een keuken denk ik waar Snaidero commercieel gezien mee gaat scoren. Ook heb ik de nieuwe Snaidero Skyline gezien. Beide modellen (Lux en Skyline) komen in de Sistema 22 lijn (19mm kastromp en maxi-lijn). Of ik het zelf in de showroom ga zetten weet ik nog niet om eerlijk te zijn.
De Snaidero Lux keuken kan eventueel ook in houtkleur (zie foto hier onder). Het schijnt dat dit soort keukenfronten toch wel heel veel verkocht wordt. De deur op de foto is echter een melamine (kunststof) versie, dat vind ik persoonlijk niet thuis horen in m`n showroom. Al moet ik eerlijk zeggen dat het een heel knap gemaakte melamine deur is. Er komt straks vast wel een versie in echt hout uit. Hoe dan ook, het is wel een wat meer "gewone" keuken als een Snaidero Ola 20.
Nieuw in de Snaidero showroom is ook deze Snaidero Way in donker hout, toch stukken strakker als de Lux. Om heel eerlijk te zijn toch wel wat meer mijn "ding". Zo`n Way heb ik onlangs trouwens nog gemonteerd bij een klant in Wemeldinge.
De Snaidero Acropolis staat al jaren op de fabriek, maar blijft natuurlijk een heel bijzondere Italiaanse design keuken. Dit is trouwens de allereerste Acropolis die gemaakt is, vandaar dat de meer recente Acropolis keukens toch wat afwijken op specificaties (lades, scharnieren etcetera). Ditzelfde geldt voor meer keukens in de fabrieksshowroom (zoals de Venus en dergelijke). De "nummer 1" van een model wordt voor eigen gebruik gemaakt, de versies erna worden verkocht. Over de Snaidero Venus gesproken. Deze zou eigenlijk uit de collectie gaan (ik had hem al van m`n site verwijderd), maar speciaal voor de Russische markt blijft deze keuken voorlopig toch nog leverbaar.
Tijdens de lunch nog allerlei noviteiten doorgenomen. Ook voor het eerst Dario Snaidero gezien, dat is de man die Snaidero doet in de USA. Hij was er met een belangrijke klant van hem (een hele grote aannemer). Ze blijven een week op de fabriek.
Met mijn klant ben ik nog even om een hele San Daniele Prosciutto geweest. Wel leuk eigenlijk, ik denk dat ik dat wel vaker ga doen als ik daar ben. We zijn langsgeweest bij DOK, het bedrijf waar ook BNN langs was geweest voor de televisiereportage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten