Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 1 oktober 2022

Neff apparaten in nieuwe lijn

De huidige Neff lijn met inbouwapparaten is in 2014 gepresenteerd. Deze serie was toen een behoorlijke "revolutie", daarvoor waren de Neff apparaten immers roestvrijstaal. Met de "2014 serie" ging Neff over op zwart glas.
























Ik heb er toen ook een video over gemaakt met de toenmalige Neff vertegenwoordiger (hij doet nu Gaggenau). Deze video heb ik hier onder ingesloten.

We zijn inmiddels 8 jaar verder en eigenlijk had de "2014-serie" al vervangen moeten zijn. Door de situatie met inbouwapparatuur is de introductie van de nieuwe serie uitgesteld maar volgend jaar is het echt zo ver. Vanaf medio September 2023 heeft Neff een nieuwe serie.



Het mooie van deze nieuwe serie is dat Neff nu ook vaste wateraansluiting gaat aanbieden voor de luxe FullSteam oven en koffiemachine. Het nadeel (althans voor de consument) is dat de nieuwe apparaten wat minder voordelig gaan worden. Neff wordt nóg meer premium merk.

Bij zustermerk Siemens hebben ze de introductie van hun nieuwe lijn op dit moment. Op de EuroCucina beurs afgelopen zomer heb ik dat in het echt bekeken (zie video hier onder). Maar voor de consument is dit op dit moment ook te zien in het centrum wat BSH (Bosch/Siemens hausgeräte) in Hoofddorp heeft. Je kunt aan die Siemens appparaten wel wat afleiden welke kant het ook met Neff op gaat. Onderhuids delen deze apparaten immers de techniek. Plat gezegd. Het voorpaneel wordt anders. De Neff oven heeft hide&slide en Siemens heeft dat niet.



Voor de mensen die nu een nieuwe Snaidero keuken uit zoeken is er dus keus in twee lijnen. Ga je voor de huidige lijn dan moeten de apparaten "gehamsterd" zijn vóór medio zomer 2023. Voor de klanten die opteren voor de nieuwe lijn dan kun je pas gaan hamsteren vanaf medio September.

Let er alstublieft wel op dat de huidige lijn apparaten per 1 januari sowieso in prijs omhoog gaat. Ook voor orders die lang geleden zijn geplaatst. Voor de nieuwe lijn apparaten kan ik nog geen prijzen afspreken, maar houd rekening met een behoorlijke prijsverhoging. De huidige adviesprijs (herfst 2022 dus)voor de Neff FullSteam oven ligt zo rond de 3300 Euro. Dit gaat richting de 4000 Euro bij de nieuwe lijn.

Ik heb nog een flink aantal Snaidero keukens die ik dit jaar uit moet leveren. Op 1 klant na heb ik alle Neff FullSteam ovens uitgeleverd bij deze mensen (gehamsterd). Ditzelfde geldt voor de Neff koffiemachine. Alles wat vanaf nu binnenkomt (voor wat betreft koffiemachine en FullSteam oven) is dus voor de Snaidero keukens die het eerste kwartaal van 2023 geplaatst moeten worden. En uiteraard ook voor mijn showroomkeukens die weer van de correcte Neff apparaten voorzien moeten worden. Qua manco`s bij Neff zit ik nu alleen nog op een Neff combimagnetron (project 1068) en enkele Neff ovens zonder stoom te wachten.

Tenslotte. Bij het uitzoeken van apparaten moeten we er rekening mee houden dat het kan voorkomen dat er bij montage keuken een apparaat zal missen. Ik bedoel dat het kan voorkomen dat je een huidige lijn oven hebt, maar dat de koffiemachine er nog niet is. Als dit het geval is voor een keuken ná zomer 2023 dan is Neff al overgestapt op de nieuwe lijn. Zoals ik het nu heb begrepen gaat Neff daarom nog een aantal weken doorproduceren met 2 lijnen naast elkaar. Dit omdat de nieuwe lijn apparaten uiteraard niet "compatible" zijn om gemonteerd te kunnen worden naast de huidige lijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten