Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 3 april 2023

Gaggenau stoomoven

In veel van mijn keukens verkoop ik twee grote ovens naast elkaar. Allebei met de Neff Hide&Slide deur. Ook thuis heb ik dat zo in mijn "droomkeuken".

We gebruiken privé de oven best vaak en het ziet er gewoon heel mooi uit die twee Neff Hide&Slide combistoomovens naast elkaar.
























Maar niet iedereen is zo`n bakgraag type, dus twee combistoomovens is soms wat overdreven.

Een overweging zou daarom kunnen zijn om naast de grote oven een koffiemachine en servieswarmer te doen. Ziet er ook heel chique uit. Maar de koffiemachine kan ook makkelijk in de vouwdeurkast.

Is handig want als de koffiemachine stuk gaat (na de garantie van 5 jaar als je alles van Neff doet) kun je deze makkelijk vervangen. Bij inbouw moet de koffiemachine immers in dezelfde serie terug gekocht worden en die is er dan meestal niet meer.
























Als ik mijn keuken overnieuw moest doen denk ik dat ik het toch weer anders zou doen. Ik zou een grote oven doen en daarnaast een losse stoomoven met daaronder een servieswarmer.

In mijn vorige huis had ik dat ook maar dan met 2 Neff FullSteam ovens naast elkaar (een grote en een kleine). We gebruikten de servieswarmer dagelijks voor de warme borden en om eten warm te houden.

Ik denk dat ik nu naar Gaggenau zou overstappen. Bij Gaggenau hebben ze namelijk een stoomoven met roestvrijstalen binnenkant (bij de andere BSH merken zoals Bosch/Siemens/Neff is het emaille).

Roestvrijstaal heet eigenlijk roestvaststaal en is zoals de naam al zegt beter bestand tegen roestvorming. Als je (zoals ons) heel veel stoomt dan heb ik dus de voorkeur voor een rvs binnenkant van mijn stoomoven (in mijn huidige keuken heb ik zo`n stoomoven met rvs binnenkant achter een deurtje "verstopt").









































Zoals gezegd heeft Gaggenau een inbouw stoomoven met rvs binnenkant (apparaat rechts boven op bovenstaande foto). Gaggenau is dan wel wat minder voordelig als Neff, maar als het apparaat langer mee gaat dan is het per jaar toch more-or-less even duur.

Eventueel heeft Gaggenau (tegen meerprijs) ook een vaste water aansluiting op de stoomoven. Zowel aan- als afvoer. Dit heb ik getest bij de klant van project 1049 in Nieuw Vennep. Dit is echt geweldig. Als je het droogprogramma draait dan pompt de Gaggenau stoomoven netjes alles weg het riool in. In een woord: GEWELDIG.

Bij BSH zijn ze bezig met de nieuwe lijn FullSteam apparaten (dus ook bij Neff). Voor dit apparaat komt er dan ook een vaste water aansluiting: MAAR GEEN AFVOER en de binnenkant blijft emaille!
























Moraal van het verhaal: Gaggenau is zo gek nog niet. Ik ga daarom ook meer showroomkeukens voorzien van Gaggenau apparaten. Tenslotte. De mensen die mij kennen weten dat ik vroeger heel veel hoge druk stoomovens verkocht. Dit apparaat heeft inderdaad een vaste water aansluiting (aan en afvoer). Geweldig apparaat maar helaas uitlopend. Ik bouw deze hoge druk stoomovens nog steeds in, maar dan in de vouwdeurkast uit het zicht.

Je kunt de hoge drukstoomoven immers niet meer combineren met een oven of bijvoorbeeld koffiemachine in dezelfde lijn. Bij Gaggenau heb je dit probleem dus niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten