Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 24 april 2023

ARM46 naar sloop

Op mijn blog heb ik eigenlijk graag altijd positief nieuws. Maar deze keer moet ik toch een keer wat "negatiefs" kwijt.

Een paar jaar terug heb ik onderstaande video gemaakt over kabeljauw in de stoomoven. Geen culinair hoogstandje, maar ik deed het meer om uit te leggen hoe makkelijk je vis maakt met de stoomoven.



Voor de video had ik toen kabeljauw opgehaald bij de ARM46. Een prachtig visserschip van een Arnemuidse rederij.

Na mijn schooltijd heb ik ook zelf gevist bij deze rederij; de familie Caljouw. Mijn jongst broertje heeft er gevist en mijn zwager is zoon van de reder (was ook schipper op de ARM46).




















Hoe dan ook. Er is nu een saneringsregeling in het leven geroepen waardoor de kottervloot in Nederland moet gaan krimpen. Ook de ARM46 wordt nu dus gesloopt.


Afgelopen weekend ben ik dus nog even "afscheid wezen nemen".

























Inmiddels is het schip onderweg naar zijn laatste rustplaats (sloperij Sagro in de Westhof haven hier). Wel heel jammer hé?.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten