Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 16 juni 2015

Vaatwasser in de S100 showroomkeuken

Daarnet kreeg ik een mail van Erik over de S100 keuken.

Ik zag op uw website de S100 keuken en ben hierin geinteresseerd.
Ik zie in de opstelling een Gaggenau vaatwasser:
Vaatwasser: Gaggenau topmodel vaatwasser DI460-113 met binnenverlichting, Zeolith en 42dB.

Ik kan hierover weinig informatie vinden, ik zag wel dat er 2 afmetingen hierin zijn, is in deze keuken de 81 cm of 86 cm hoogte?
En klopt het dat het bovenstaande gedeelte een rvs plaat heeft met een display? Hoe hoog is deze rvs plaat?
Als deze onder de stoomoven wordt geplaatst oogt het RVS gedeelte dan met de rvs plaat van de vaatwasser 1 geheel en precies 60 cm hoog?
In de video's en op plaatjes op uw website zie ik een andere vaatwasser.

Graag toelichting hierover.



Het antwoord is best een lang verhaal. Vandaar dat ik het even op het blog zet voor de duidelijkheid. Hierboven kun je op de foto de apparatenset zien in de "oude" lijn Neff roestvrijstaal.

Ik heb nu dus nieuwe lijn Neff gemonteerd in de S100 keuken. Maar daar past de Neff vaatwasser met bedieningspaneel helaas niet bij. Zodoende heb ik er een paar weken terug de Gaggenau DI460-113 vaatwasser in gezet (onder de stoomoven). De grap is echter dat deze vaatwasser inmiddels is vervangen door een opvolgend model. De huidige Gaggenau vaatwasser heb ik dus weer verkocht (deze gaat naar de Snaidero keuken van project 684 in Warmond).


Het vervangende type van deze Gaggenau vaatwasser heeft code DI260-110. Het gaat om een optisch identieke vaatwasser. Het geluidsniveau is eveneens 42dB en er is ook binnenverlichting ingebouwd. Als accessoire kun je nog een DA041 160 meebestellen. Dit is een derde laadniveau in de vaatwasser wat te gebruiken is als besteklade (de bestekkorf is dan natuurlijk niet meer nodig). Het enige "probleem" van deze Gaggenau vaatwasser is dat het Zeolith niet meer wordt geleverd.

Een andere accessoire is de DA 020-010 bevestigings c.q. afdekstrip. Maar hier had ik al vaker wat over geschreven op het blog.


Om op de vragen terug te komen; de rvs plaat op de vaatwasser is inderdaad precies goed (14cm) om op 60cm uit te komen met de hoge druk stoomoven.

Mocht de klant niet voor de hoge druk stoomoven kiezen, dan heb je natuurlijk niet meer het "vaatwasserprobleem". Je krijgt dan de situatie van de S16 showroomkeuken waarbij de Neff vaatwasser uit het zicht is weggewerkt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten