Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 4 juni 2015

Snijplank voor in je keuken

Inmiddels heb ik weer een flinke voorraad Iroko snijplanken klaar. Deze snijplanken zijn van het vlakke model met de kopse kant van het hout boven. Je ziet dus een soort "blokjesmotief" aan de bovenkant van de snijplank.

De snijplanken hebben aan de voorkant een omgezette kant die over je bladrand heen gaat. Hierdoor kun je de snijplank makkelijk schuiven over je werkblad. Dit gaat natuurlijk alleen bij werkbladen zonder waterkering (verkoop ik zelf nooit om eerlijk te zijn).


Eventueel heb ik ook een ander type Iroko snijplank (zie onderstaande foto). Deze heeft de kopse kanten van het hout aan de zijkant en de rechte kanten van het hout boven. Ook zit er een soort kuiltje ingefraisd bij dit type.

Om echt te snijden is zo`n kuiltje wat lastig vind ik persoonlijk. Maar het ziet er wel mooi uit. En veel klanten kopen zo`n snijplank toch voor de mooi, vandaar dat ik beide types heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten