Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 18 september 2012

Snaidero keukens in Amsterdam

Gisteren ben ik naar Amsterdam een Snaidero keuken in gaan meten. Mijn klant heeft een luxe nieuwbouw appartement gekocht aan het Haarlemmerplein (Amsterdam West). De woning wordt eind van de week opgeleverd, dus ik ben even wezen checken of alle aansluitingen gereed liggen volgens m`n installatieplan.
Op de foto hierboven staan de foto`s van het kook-/spoelgedeelte. De klant had aanvankelijk voor gas gekozen. De klant moest echter tijdelijk in een huis wonen waar een inductiekookplaat in zat. Dit inductiekoken beviel zo goed dat ze me opgebeld hebben dat ik de gaskookplaat kon omruilen voor inductie. Zodoende zit er nu zowel een aansluiting voor gas als inductie in de keuken. Ook is er een Teppan Yaki kookplaat ingepland, ook hier heeft de aannemer stroom voor voorzien (had ik ook om gevraagd natuurlijk).
Rechts van het kook-/spoeldeel is een "hok" gemaakt door de aannemer voor de cv-ketel en dergelijke. Dit vinden we niet mooi, dus Jan en Joop gaan het muurtje weghalen en de cv-ketel e.d. integreren achter hoge kasten van de keuken.
Tegenover het kook-/spoeldeel is er een lange wand waar we de hoge kasten gaan plaatsen. Ook hier heeft de aannemer netjes alles gereed gelegd zoals ik had gevraagd. Hij heeft er netjes bijgezet waar een stopcontact e.d. voor is, dus wel handig ook voor mij weer om te checken. Ook de geschakelde voeding voor de verlichting in de pantrykast heeft hij voorzien, valt ook weer `s mee.
De ruimte van het "cv-hok" gaan Jan en Joop ook mooier maken dan het nu is. De klant wilt er ook graag dingen efficient in op kunnen bergen. Genoeg werk hierzo want bij deze mensen heb ik naast de keuken ook een marmeren vloer en een Helex gashaard verkocht. De komende weken zullen Jan en Joop dus in Amsterdam te vinden zijn.
Ook voor monteur Mart is dat het geval, hij staat ingepland voor project 575 (IJburg) maar eerst moet hij nog in Rotterdam voor me project 574 afronden (deze Snaidero keuken had ik tijdens de vakantie verkocht).