Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 9 augustus 2012

Greeploze vaatwassers

De laatste jaren heb ik veel greeploze Italiaanse design keukens verkocht zonder greeplijst, bij sommige er van zijn ook greeploze vaatwassers toegepast van Smeg. Dit omdat de betere merken (Míele, Neff, Gaggenau etc) geen vaatwassers aanbieden met automatische opening. Van één zo`n klant met de Smeg vaatwasser kreeg ik onderstaand berichtje via de mail: de SMEG vaatwasser is voor de zoveelste keer kapot, we hebben al veel gehad: ring zoutvat gescheurd, verwarmingselement verbrand, sproeiarm vervangen, rubber afdichting vervangen….., nu opnieuw lekkage, het water komt vanonder de plint vandaan. Toen we de keuken kochten was er alleen deze SMEG bij een greeploze keuken mogelijk. Is er nu een alternatief? Helaas is er nog steeds geen alternatief, dus heb ik besloten om per direct te stoppen met Smeg vaatwassers. Bij de andere klanten met deze machine heb ik vergelijkbare problemen gehad. Smeg wilt hierbij geen coulance bieden omdat het toch wel erg veel klachten zijn, dus kan ik niet anders dan er mee stoppen. In de showroom heb ik in een vergelijkbare situatie gekozen voor de Neff vaatwasser met bedieningspaneel, hier heb ik toch veel betere ervaringen mee. Met die vaatwasser heb ik nog steeds geen greep nodig. Ook is het wel handig als je een digitaal tekstdisplay hebt (optie) zodat je ziet wat de vaatwasser op dat moment aan het doen is.
Bij bovenstaande greeploze Snaidero keuken heb ik dus géén greeplijst boven de deuren gebruikt en geen greep op de vaatwasser gemonteerd. De Neff vaatwasser zit hier onder de oven en heeft dus een bedieningspaneel (wat weer terug komt in de oven). Een oplossing gewoon onder het blad kan natuurlijk ook. Dat is goed te zien op de foto hier onder. Het stukje mail van klant hierboven (het cursieve deel) heb ik trouwens met toestemming van klant gebruikt.
**** AANGEPAST 29/10/2013: Neff en Míele hebben nu ook greeploze vaatwassers met automatische opening. ****