Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 24 januari 2013

Werkbladen, dun of dik, maakt niet meer uit

Soms vragen klanten het wel eens. Wat is nu in de mode? Dunne of dikke aanrechtbladen? Ik heb persoonlijk niet zoveel met mode, eigenlijk moet je gewoon doen wat je zelf mooi vindt. Maar op de beurs in Keulen heb ik er eens op gelet.
Ik denk eigenlijk dat zowel dik als dun "in" is op dit moment. Vroeger verkocht je vaker een blad van 3 of 4 cm dik. Nu zie je vaker heel dun (bijv. 15mm rvs) of juist heel dik (20cm rvs van m`n S12 showroomkeuken). Bij boven- en onderstaande keuken zie je dat er zowel dunne als dikke bladen door elkaar gebruikt worden (net als in mijn S12 keuken).
Bij de Eggersmann keuken op de foto hier onder zie je dat er juist een superdun massief roestvrijstaal blad wordt gebruikt. Kan ook heel mooi zijn bij van die hele grote eilanden.
Combinaties met diktes en materialen vind ik zelf wel heel leuk. Het werkblad is toch iets wat het meest in het zicht komt in je keuken. Eigenlijk wordt daar door zowel verkopers als consumenten vaak te weinig aandacht aan gegeven. Ik had trouwens pas al iets geblogd over creativiteit met keuken werkbladen.
Eigenlijk is zo`n houten eiland met witte hoge kasten ook wel heel leuk. Wit van de hoge kasten komt terug in werkblad en het dikke zwarte blad geeft de keuken een beetje "power".
Vroeger heb ik het heel veel verkocht dat Eiken met een zwart werkblad, maar op de een of andere manier is dat bijna ineens gestopt. Persoonlijk blijf ik het heel mooi vinden, misschien toch maar eens iets inplannen in de showroom. Is misschien wat conservatief, maar het blijft gewoon een mooie combi zo.
Dikke houten bladen zijn natuurlijk ook erg mooi, al kun je jezelf wel afvragen natuurlijk of het praktisch is. Vocht en warmte zijn niet echt zulke goede combinaties met hout.
Over dunne aanrechtbladen gesproken. Ik kwam nog wat tegen wat wel heel erg dun toonde. Als er geen kast onder zit lijkt me dun niet zo verstandig. Het oogt wat fragiel en daardoor ook iets "karig". Hieronder wat foto`s van deze keuken.
Bij overhangende werkbladen adviseer ik eigenlijk altijd om een dikker materiaal te kiezen. Het toont gewoon stukken beter. Ook heb ik op de een of andere manier het idee dat het veiliger is. Rennende kindertjes zien zo`n dun blad gauw over het hoofd en kunnen zich erg bezeren of zelfs verwonden.
Ik heb nog wel meer foto`s gemaakt op de beurs in Keulen natuurlijk, maar die komen binnenkort wel weer voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten