Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 23 januari 2013

Míele noviteiten 2013 (2)

Vorige week bezocht ik in Keulen de beurs LivingKitchen. Míele presenteerde daar de nieuwe lijn inbouwapparatuur die de huidige lijn gaat vervangen. Na het merk Neff is Míele mijn belangrijkste apparaten toeleverancier, dus voor mij best belangrijk wat ze allemaal gaan doen dus. Ik had al eerder geblogd hierover, maar dat was wat beknopter. Ik had natuurlijk nog meer dingen gezien bij Míele. Míele gaat een nieuwe richting op en noemt dit "design for life". Tijdloos design dus. Voorheen was Míele redelijk behoudend strak (vind ik dan) qua ontwerp. Eigenlijk vond iedereen het wel mooi (ik in ieder geval wel). Straks kun je bij Míele uit veel meer stijlen inbouwapparaten kiezen.
Voor de duidelijkheid eerst een foto (hierboven) van de huidige lijn Míele inbouw apparatuur zoals ik het nu in de showroom heb. Deze "oude"lijn blijft nog enkele maanden leverbaar. Medio mei 2013 wordt deze lijn aangepast door een serie inbouw apparaten waar roestvrijstaal veel minder prominent aanwezig is.
Deze nieuwe serie heet de PureLine. Deze PureLine is nog steeds verkrijgbaar in "Edelstaal", maar dan heeft deze kleuraanduiding enkel betrekking op het smalle horizontale strookje bovenop het apparaat en de wat grotere strook van onderen. Er tussenin zit zwart glas. Vervolgens is er een versie mogelijk waarbij het hierboven genoemde edelstaal komt te vervallen. Het apparaat is dan volledig glas, Míele noemt dit "Obsidianschwarz". De versie waar ik het meest enthousiast over ben is PureLine in het wit, ("BrillantweiB"). Op de stand stonden deze apparaten met chromen handvatten, dat vond ik zelf wat minder geslaagd. De vertegenwoordiger heeft me al gebeld dat dit ook in mat rvs kan (is toch meer chique). Voor houten keukens tenslotte heeft Míele nog een bruine glassoort in de collectie, deze heet "Havannabraun". Voor alle duidelijkheid, deze kleuren zijn alleen voor de PureLine apparaten mogelijk en niet voor de Míele ContourLine die alleen in rvs gemaakt wordt.
In de luxe bedieningspanelen (hierin zijn nl. veel keuzes mogelijk bij Míele) wordt een klok analoog op een digitale manier weergegeven. Wel grappig, Smeg was hier mee begonnen (in de oven van m`n huidige S11 showroomkeuken).
Voor de drukloze stoomovens heeft Míele technisch ook dingen veranderd. De stoom wordt nu niet meer gemaakt in het waterbakje. Het bakje is dus minder zwaar straks. De stoom wordt nog steeds buiten de ruimte klaargemaakt, dus dat is nog steeds hetzelfde. Stoom komt straks vanuit 8 punten de stoomoven in zodat de "opwarmperiode" enorm wordt ingekort. Zodra de temperatuur is bereikt komt de stoom uit 2 openingen zodat weer energie wordt bespaard. Op de foto hieronder is goed te zien dat Míele dit echt goed voor elkaar heeft. Ziet er heel mooi uit ook zo met die verlichting.
In het nieuwe Míele assortiment is er ook veel meer keus qua stoomovens. De "instapversie" gaat voor rond de 1200 Euro de deur uit straks, een degelijke drukloze stoomoven maar zonder toeters en bellen. Dit loopt dan door tot de hoge druk stoomoven met vaste wateraansluiting voor pak `m beet 2500 Euro. Verder heeft Míele nu ook een grote "Flexinductie" kookplaat. Deze kookplaat heeft 3 Flex zones en wordt bediend met tiptoetsen (onderstaande foto).
Nu zijn er nog veel meer dingen te vertellen over de noviteiten bij Míele, maar het moet ook wel leuk blijven natuurlijk. Hier op de zaak heb ik een nieuwe (Duitse) Míele folder liggen, wie het wilt kan het dus al komen bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten