Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 19 januari 2013

Bouillon maken met de hoge druk stoomoven

Via de mail kreeg ik deze vraag: Kan u mij het recept bezorgen voor het trekken van een bouillon van Kip en/of rundsvlees.Ik vind dit recept niet in het kookboek van de hoge druk stoomoven. Ik heb m`n oude Imperial stoomovenboek er dus maar bij gepakt. Handig want daar staat het wél in Greta! Bouillon 1/2 kilo soepvlees met 1 liter water in een stoomovenpan zonder gaatjes doen. Hier aan toevoegen peper, zout, laurier, tijm, foelie, peterselie, wat prei en wortel. Dit voor 90 minuten op 110 graden in de stoomoven. Dan aanlengen met 1 liter water en afmaken zoals gewenst.


Op de pagina kooklessen heb ik trouwens meer recepten en dergelijke staan voor de stoomoven. Is misschien toch wel handig?


Verder nog wat "opvallende" foto`s die ik de afgelopen week gemaakt heb in Keulen op de beurs. Is wel leuk zo voor het weekend dacht ik zo :).


Volgende week probeer ik nog terug te komen op de noviteiten van de apparatenmerken die zijn gepresenteerd op de LivingKitchen beurs te Keulen. In het kort komt het er op neer dat bij Neff het design ietsje strakker is gemaakt. Bij Gaggenau is het design sterk verbeterd (maar wel herkenbaar met de huidige lijn). Ook zijn bij Gaggenau de prijzen stevig verhoogd.

Nogmaals, hier hoop ik volgende week op terug te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten