Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 14 januari 2013

Keukenbeurs in Keulen

Vandaag de beurs LivingKitchen in Keulen bezocht. Ik was vanmorgen (in elk geval bij Neff) de eerste Nederlandse bezoeker op de stand. Door de sneeuw ging het verkeer niet zo heel vlot (understatement). Vergeleken met Milaan is het een hele kleine beurs, maar wel een (ik vind beter) alternatief op de MOW.
Enfin. M`n belangrijkste apparatenmerk is toch wel Neff, dus daarom ben ik daar het eerst heen gegaan. Ten opzichte van m`n eigen showroom niet heel veel opzienbarende nieuwe dingen. Bij de koelkasten wordt er wat meer luxe toegevoegd hier en daar (wel mooi hoor) en bij de inductiekookplaten wordt de "print" gedurende het jaar ietwat aangepast. Het SilverLight (zie bovenstaande oven) heb ik inmiddels zelf ook al in de showroom (wel een verbetering vind ik). Echte noviteiten waren er ook. Neff komt met een echte downdraft afzuigkap, dus een afzuigkap die vanuit je blad omhoog komt en na gebruik weer naar beneden je blad in gaat. Over downdraft had ik al een paar keer eerder geblogd trouwens. Neff toonde ook een aantal zaken die misschien in de Nederlandse collectie komen (is nog niet zeker). Zo hadden ze een hele aparte wandafzuigkap meegenomen (zie foto hier onder). Ik denk niet dat deze afzuigkap de Nederlandse folder zal halen overigens.
Ook lag er een full-flex inductiekookplaat (net als Gaggenau). Zou heel leuk zijn, ik denk dat hier best wel klanten voor te porren zijn. Een poosje terug had ik trouwens al een video geblogd van de Gaggenau versie. Uiteraard heb ik meer gezien als dit, maar dat komt de komende dagen wel. Wel nog even wat foto`s van de nieuwe lijnen die Míele en Gaggenau hebben gepresenteerd.
Gaggenau zou een compleet nieuwe lijn presenteren. Nu is dat niet helemaal waar vind ik. Verschil met huidige apparaten is niet extreem. Met name bediening en display is aangepast. Ook de prijs is verhoogd. Míele kiest echt een hele andere weg. Dit gaat er echt heel anders uit zien. Later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten