Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 15 januari 2013

Beurs Living Kitchen Keulen

Op de beurs in Keulen ben ik niet alleen bij Neff geweest natuurlijk. Ook bij Míele en Gaggenau in verband met de presentatie van de nieuwe lijn van die merken. Nu is dat teveel om even tussendoor te bloggen, kom ik later dus nog op terug (beetje te druk hier op de zaak).
Ik ging naar de beurs om ook inspiratie op te doen voor de nieuwe keukens die in de showroom gezet moeten worden in plaats van de Gioconda en Terra (zijn immers uitverkocht). Ik heb dus ook bij "de concurrentie" gekeken en goed geluisterd her en der. Een Duitser gaf aan dat wit uit is en dat er meer kleur in de keuken komt. Nou, daar trek ik me niks van aan. Wit is heel Nederlands, hier in Nederland houden we wel van wit. Bij Míele kun je daarom ook je apparaten in het wit krijgen. Het nieuwe wit van Míele is nóg witter. Eigenlijk iets wat ik zelf ook al aan het doen was met de nieuwe S13 keuken.
Donker hout (zeg maar Dark Ash van Snaidero) is ook in. Eigenlijk mat zwart qua kleur, dus dat het zo min mogelijk er als hout uit ziet. Net even van het strakke af zeg maar. Dit Dark Ash combineert weer goed met wit zoals op bovenstaande foto is te zien.
Hierboven worden de apparaten nog weggewerkt achter deuren, mooie oplossing (helaas niet leverbaar bij Snaidero). Alleen ben ik er wel achter dat de meeste klanten liever hun oven en dergelijke in het zicht hebben. Je bent er toch ook wel een beetje trots op hé.
Echt "knoestig" hout zag ik bij Eggersmann op de stand. RVS blad er op en het ziet er ook heel apart uit. Voor in de showroom ga ik `t toch maar niet doen. Hout net als dit is wel vrij uitgesproken, ik ben daar zelf toch iets te voorzichtig voor.
Bij Ernestomeda stond 1 keuken opgesteld. Heel wat anders als de prachtige presentatie in Milaan. Maar had er wel een leuk gesprek met de heren en daar hadden ze in Milaan dan weer niet zo`n tijd voor. Eigenwijs keukenmerk wel. Ze maken aparte dingen, maar dan moet je de keuken toch even "vast houden" om de toegevoegde waarde te verkopen. De consument is tegenwoordig erg visueel ingesteld, dus dat maakt het wel wat lastiger.
Je ziet dus dat men meer kleur in de keuken brengt, maar vaak toch ook in de combinatie met wit. Eigenlijk vind ik het hier (onderstaande foto) in elk geval iets te vergezocht, grappig dat wel (misschien ben ik gewoon te saai). Ik denk dan weer; wat kun je nu kwijt in die 20cm ruimte tussen werkblad en bovenkast?
Het is onze nationale kleur, maar Oranje keukens? In Keulen kan `t (Rational). Kortom. Voor in mijn eigen showroom heb ik in Keulen eigenlijk geen leuke ideetjes gevonden. Ik zal het zelf moeten gaan verzinnen. Zometeen moet ik op pad naar een klant in Amsterdam, dus onderweg genoeg tijd om wat te gaan bedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten