Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 15 juli 2021

Snaidero keukens bezorgd

Vandaag is de Snaidero vervoerder weer langs geweest om keukens te brengen. Julian (de nieuwe monteur) heeft me geholpen met keukens lossen.

Na het lossen is Julian weer aan de slag gegaan in Goes (project 1000). Jan en Joop zijn daar ook bezig met de montage van die Snaidero keuken.

























Zodra de keuken in Goes klaar is hopen de mannen naar Rotterdam te gaan voor de montage van de Snaidero keuken van project 1002. Deze Snaidero keuken heb ik vandaag bij deze klant bezorgd.

De vaatwasser van de klant in Rotterdam is helaas manco. Ik hoop deze zo snel mogelijk na te kunnen leveren. Gelukkig reageerde deze klant (zoals ook veel andere klanten heel relaxed hier over. Maar mijn excuses voor de overlast en heel erg bedankt voor het begrip.

Dan tenslotte nog even wat anders voor wie `t leuk vindt. De bouw van het vakantiehuisje van mijn vrouw in de Filipijnen vordert gestaag.

Ze zijn nu bezig met het dak. Het hout is geïmpregneerd (anders eten de termieten het hout op) en wordt nu gemonteerd. Het hout is uit eigen bos, dus dat is wel zo handig.

























Als het huisje uiteindelijk klaar is dan moet het er uit gaan zien zoals onderstaande tekening. Die tekening heeft mijn schoonvader laten maken in de Filipijnen voor de "welstand".

Achteraf bleek dat de Gemeente toch een soort welstand had en dus tekeningen moest hebben. Op hun aanwijzigen zijn er ook verdiepingsvloeren veranderd naar hout. Ze zijn bang dat een betonnen vloer breekt tijdens een aardbeving. Hout schijnt veiliger te zijn. Alleen de begane grond vloer mocht wel in beton.

























Er zijn nog wel meer dingen anders. Zo`n Cape Dutch huis zoals m`n schoonvader bouwt voor Maria hoort eigenlijk een pannendak te hebben. Maar bij een beetje taifun (harde storm) waait dat er af. Daarom doen ze dat van metaal met zo`n pannendak motief. We zitten echt op het strand, dus het kan er best spoken in het regenseizoen (grofweg mei tot december).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten