Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 29 januari 2016

Wokken op de inductiekookplaat van Neff / Pak Soy

In m`n showroom heb ik alleen maar Neff inductiekookplaten gemonteerd, dus helemaal géén gaskookplaten meer. Nu heb ik al vaak geblogd waarom ik zo enthousiast ben over Neff Flex inductie, dus daar ga ik jullie vandaag niet mee lastig vallen.

Soms heb je echter een klant die zegt dat je niet kunt "wokken" op inductie. En an-sich klopt dat natuurlijk. De zijkanten van de wokpan blijven koud, dus het is niet exact hetzelfde.

Maar wat je in zo`n geval doet is een pan met een grote bodem gebruiken. Het heet dan officieel "roerbakken". Dit zie je op onderstaand ingesloten video.



Pak Soy op de Neff inductiekookplaat

Je pakt een pan met een grote bodem en je verhit er zonnebloem olie in.
Vervolgens doe je wat fijngehakte knoflook in de pan.

Daarna gaat de (best grof) gesneden pak soy er bij in de pan.
Je doet er wat zout over heen en een beetje oestersaus (zeg maar een eetlepel).

Om het geheel wat te binden doe je er wat aardappelzetmeel (op het laatste moment mengen met water anders wordt het veel te vroeg hard).
Nét voor het opdienen gaat er nog een scheutje sesamolie over de pak soy en je bent klaar.


Bij deze video heb ik overigens hulp gekregen van Peter. Peter heeft een aantal jaren terug een Snaidero keuken bij me gekocht en hij wilde me graag helpen om een leuke video op te nemen. Bij deze dus: bedankt Peter!


Bij de Pak Soy past natuurlijk nog rijst en bijvoorbeeld een visje. De rijst deze keer werd gemaakt door Frans (een andere klant). Het visje heb ik zelf gestoomd in de FullSteam oven (Dorade).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten