Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 19 juni 2014

Koken in de S100 showroom keuken

Gisteren is Zeetong in België uitgeroepen tot vis van het jaar. Vorig jaar was de schol in België vis van het jaar (in België heet die vis pladijs), dit jaar dus de tong. De reden dat nu voor de tong wordt gekozen?

"Iedereen kent de vis, en na de pladijs is het ook de meest aangevoerde vis, maar er zijn te weinig mensen die hem kopen".

Aldus het VLAM (lees hier meer).


Mooie gelegenheid dus om zelf ook wat met tong te doen! Morgen ochtend wil ik daarom een video maken van de bereiding van tong in de stoomoven. Van verschillende klanten heb ik vis gekregen om te gebruiken. De video wil ik opnemen in de S100 showroomkeuken. De video over Zeetong wil ik straks bijplaatsen op deze pagina. Voor wie het gemist heeft; hier onder wat links van vorige video`s:

Mosselen uit de hoge druk stoomoven.
Kabeljauw uit de hoge druk stoomoven.
Sint Jacobsschelpen uit de hoge druk stoomoven.
Rijst uit de hoge druk stoomoven.
Rundvlees uit de hoge druk stoomoven.
Gekookt ei uit de hoge druk stoomoven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten