Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 26 juni 2014

Kant en klaar eten uit de magnetron

Een paar dagen terug was er de uitzending van Wouter Klootwijk (de wilde keuken) over kant-en-klaar eten uit de magnetron. Over magnetrons heb ik al eerder wat geblogd, dus ik zal jullie niet opnieuw lastig vallen over de schadelijke/ongezonde effecten van een magnetron c.q. microgolf oven.

Nee, het gaat mij over de uitzending zelf. Ik vind het een interessante uitzending over kant-en-klaar eten. Het schijnt namelijk dat heel veel mensen dit kant-en-klare eten kopen. Nu wil ik best geloven dat er goed kant-en-klaar bestaat. Maar er wordt in de uitzending zelfs beweerd dat dit de toekomst is. Er worden dan huizen gebouwd zonder keuken. De mensen worden geacht met alleen een magnetron toe te komen om het eten op te warmen.


Dus geen mooie Italiaanse design keuken maar gewoon een magnetron. Eigenlijk geloof ik dat niet helemaal.

Ik geloof best dat er yuppen zijn die altijd uit eten. Die hebben dan thuis een magnetron voor een noodgeval als alle restaurants zijn volgeboekt. Die mensen hebben inderdaad geen keuken nodig zoals ik die nu verkoop. Ze hebben dan geen stoomoven, oven, afzuigkap of koffiemachine nodig. Maar toch zeker wel een spoelbak, kraan (je moet je handen toch ook kunnen wassen), koelkast en vaatwasser lijkt me. Dan zit je al aan een halve keuken!


En als de yuppen kinderen mogen krijgen denk ik dat ze al gauw een oven, kookplaat en afzuigkap zullen gaan missen. Die kids willen toch ook wel eens koekjes bakken in de oven of juist poffertjes maken op de kookplaat? Of als ze zin hebben in een pizza, dan wil je toch niet gelijk gaan rennen naar je telefoon? Nee, dan is het toch lekkerder als je een "kant-en-klare" pizza uit de vriezer in je oven kunt doen? Of zelf echte pizza maken?


En tenslotte nog wat anders. Een woning zonder keuken lijkt me wat kaal. Een keuken is ook wel een soort "object" wat gezien mag worden (vandaar de plaatjes die ik bij dit blogberichtje had gezet)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten