Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 27 juni 2014

Tongfilet uit de stoomoven

Jullie wisten natuurlijk al dat hij er aan zat te komen; de video over Zeetong uit de hoge druk stoomoven. Ik had een poosje terug van Michel een voorraad Atlantische tongfilets gekregen (bedankt!) en daarna van Hannah en Erwin op hun beurt een voorraad met Noordzee tong. De tongen uit de Noordzee heb ik met hulp van m`n zwager Denny gefileerd en vorige week heb ik (samen met Hannah) de video gemaakt over tong uit de stoomoven.

De Atlantische tongen zijn groter en dikker als de vissen die hier uit de Noordzee komen. Ze eten ook ander voedsel, vandaar dat de smaak ook wat afwijkt. Als je de vis naturel eet dan merk je dat wel. De Noordzee tong heeft meer smaak, de Atlantische tong is wat "kleurlozer". Daarmee wil ik echter niets verkeerds van deze vis zeggen! Het is kwalitatief goede vis en heel wat anders als de Pangasius die in de supermarkt ligt. Ook vind ik het persoonlijk super wat Michel doet om zoveel mensen in Afrika aan een baan te helpen door middel van zijn visfabriek. Is veel effectiever als gewoon geld storten.

Hoe dan ook; de video is inmiddels klaar en hier onder kunnen jullie hem bekijken. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.



Bij de video wil ik even een korte opmerking maken. M`n video`s zijn bedoeld om te laten zien dat je in een handomdraai zelf lekker eten kunt maken. Ik kreeg vorige week van een kok namelijk de opmerking dat hij het "flutvideo`s" vond. Ik snap dat wel vanuit zijn perspectief, maar ik heb geen kookprogramma! Het gaat er om dat de klant zelf het apparaat gaat gebruiken. Vandaar dat ik ook wel eens saus of boemboe uit een pakje gebruik. Ik wil graag dat m`n klanten de apparaten gaan gebruiken. Het is gewoon heel jammer als ze bijvoorbeeld een stoomoven kopen en er wordt niets mee gedaan.


TIP! Klik hier voor de afspeellijst met "kookvideo`s"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten