Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 31 december 2021

Snaidero Vision keuken in Bleiswijk (project 1020)

Gisteren is monteur Jan Levien nog bij de klant van project 1020 geweest. De Snaidero Vision keuken in Bleiswijk.

Er waren nog wat dingetjes binnengekomen. Die zijn inmiddels gemonteerd. Het wachten is nu nog op de bibliotheek kasten van Snaidero (ik denk over paar weken) en twee apparaten van Gaggenau.

De Gaggenau koffiemachine en downdraftafzuigkap moet ik nog binnen krijgen (vóór de bouwvak met spoed besteld). Met name de afzuigkap komt laat binnen. Ze denken nu pas rond week 12.














De klant had al aangegeven dat ze geen downdraft hadden gekozen als ze van te voren wisten dat het zó lang zou gaan duren. Voor in de luifel biedt Snaidero namelijk ook een Falmec afzuigkap aan die hoort bij de Vision keuken.

Het is nu de laatste dag van 2021 en wel zo`n moment om de balans op te maken voor het afgelopen jaar. En dan moet ik eerlijk zeggen dat de verkoop natuurlijk geweldig was. Ik heb (voor mijn doen dan) héél veel Snaidero keukens verkocht (ik doe immers de showroom alleen). Maar die backorders heeft het jaar 2021 toch wel beheerst (ze denken dat we hier voorlopig ook niet vanaf zijn). En dan is het geval bij deze klant (project 1020) toch wel het ergst. Hiervoor bij deze nogmaals mijn plaatsvervangend excuus (heb klant onlangs daarom maar een flesje wijn met mijn excuses opgestuurd).

Positief is dat ik voor alle (!) Snaidero keukens dit jaar met Neff apparatuur alles compleet heb af kunnen sluiten! In die zin dat ik met iedereen een passende oplossing / alternatief heb kunnen vinden als het er niet was. Vaak was er dan wel een alternatief model of bijvoorbeeld een identiek apparaat uit de showroom. Met name de laatste week van het jaar kwam er opeens heel veel los bij Neff. Alleen met deze ene Gaggenau order kon ik echt geen kant op om een oplossing te vinden.

Verder heb ik nog 2 klanten met iets manco. Een Liebherr apparaat (koelkast die in November 2021 geleverd had moeten worden en waarschijnlijk in Maart 2022 komt) en een Falmec apparaat (afzuigkap die 3 weken later komt). Maar die problemen zijn nog wel te overzien (de Liebherr klant heeft een noodkoelkast gekregen en de Falmec afzuigkap is kwestie van paar weken). Totaal vier apparaten manco over 77 keukens valt dus eigenlijk nog wel mee. Een standaard keuken heeft minimaal 5 apparaten. Dus slechts 1% van mijn apparaten is eigenlijk manco geleverd het afgelopen jaar.

En als we dan toch positief het jaar uit gaan; afgelopen zomer zijn we privé toch lekker op vakantie geweest in Italië (hier onder de video).



Rest me jullie allemaal een goed uiteinde en een Voorspoedig 2022 toe te wensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten