Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 28 maart 2015

Stomen met de FullSteam oven van Neff

Sinds een paar maanden heeft Neff de FullSteam oven in het assortiment. Ik heb deze oven gemonteerd in de Snaidero Ola 20 showroomkeuken.

Voor de mensen die de FullSteam oven van Neff nog niet kennen; deze Neff oven is als het ware een "alleskunner". Dus een volledige superluxe oven (zelfs met kerntemperatuurvoeler) én echte stoomoven in 1 apparaat. Om mijn klanten goed te kunnen adviseren ben ik dit apparaat dus uitgebreid aan het testen. Thuis heb ik een Míele hoge druk stoomoven, vandaar dat ik het testen hier in de showroom doe.

Op dit blog heb ik ook al wat video`s van deze FullSteam oven geplaatst de afgelopen tijd zoals bijvoorbeeld deze video over kreeft in de FullSteam oven van Neff.


Gisteren heb ik weer eens (samen met klanten) kabeljauw klaar gemaakt met de FullSteam oven.

En om eerlijk te zijn ga ik ook steeds meer lol krijgen in die FullSteam oven van Neff. Ik heb er nu wat meer ervaring mee en dan wordt het natuurlijk al gauw leuker.


Hoe dan ook. Met m`n klant van vorige week kwam ik er achter dat 6 minuten 85 graden voor deze maat kabeljauw iets teveel van het goede was in de FullSteam oven. Ik heb dus geprobeerd 1 minuut korter te stomen (5 minuten dus).

Om het visvocht niet in de ovenruimte te laten komen heb ik de gaatjespan in een hogere dichte pan in de stoomoven gedaan. Dit scheelt echt tijd met schoonmaken van de ovenruimte achteraf.


Zoals je op de foto kunt zien is de structuur van de kabeljauw met dat minuutje korter veel beter. Zo puur op je bord is het echt een heel lekker visje. Beetje peper en zout (op je bord) er op en smullen maar.


Ik zat nog te denken om misschien nog te proberen of het leuk is om een stuk kaas over de kabeljauw te doen en dan te gratineren met de grill (die immers ook in de FullSteam oven zit.

Als je m`n kabeljauw video met de hoge druk stoomoven ziet kun je zien dat ik daar een aparte oven voor gebruik.

Het is natuurlijk helemaal super als je dat allemaal in 1 keer kunt doen in 1 apparaat. Ik heb het daarnet nog even geprobeerd. Maar als je de grill warm hebt dan is het te warm in de ovenruimte. Van de stoom blijft dan te weinig over. De manier zoals ik op de video gedaan heb lijkt me vooralsnog dus beter. Maar ik hoop binnenkort meer te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten