Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 4 februari 2013

Service en garantie voor kranen

Vanmiddag is dan toch de KWC servicemonteur gekomen voor m`n kraan privé. De monteur was zo klaar (even de uittrekbare slang vervangen). Het voordeel ten opzichte van Neff kranen (die ik bijna altijd verkoop) is dat KWC nu 5 jaar volledige garantie geeft. Dit wilt zeggen, zonder voorrijdkosten.
Bij Neff echter worden na het tweede jaar immers wél voorrijdkosten berekend (als mensen een Flexcard hebben). Het nadeel is dan weer wel dat de wachttijd aanzienlijk langer is bij KWC. Bij Neff (BSH) lukt het in de regel toch wel binnen 1 week bij de klant langs te komen. Bij KWC duurt dat ongeveer een maand. Als je met een lekkende kraan zit is dat toch best vervelend. Voor klanten die niet genoeg Neff apparaten in de keuken hebben om een Flexcard aan te kunnen vragen is KWC overigens een goed alternatief. Je hebt dan toch 3 jaar extra garantie én (om eerlijk te zijn) ook een iets hogere kwaliteit.
Op de foto hierboven zo`n Neff kraan die ik in de Ola 20 showroomkeuken heb gemonteerd. Om heel eerlijk te zijn maakt Neff die kranen niet zelf. Ze laten ze in Italië maken bij een hele grote kranenfabriek (Gessi). De kranen bij Gessi rechtstreeks kopen zou natuurlijk wel iets goedkoper kunnen zijn, maar ik mis dan de service aan huis. Onderdelen worden natuurlijk wel naar klant opgestuurd, maar klant moet dan zelf het arbeidsloon betalen. Vinden klanten niet leuk, dus daarom ben ik ooit op Neff overgestapt.
Hierboven nog een idee wat ik tegenkwam voor een eiland in de keuken. Als je toch al genoeg opbergruimte hebt in je hoge kasten wand dan kun je het eiland wat "luchtiger" maken. Misschien ga ik zoiets ook eens inplannen voor in de showroom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten