Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 20 februari 2012

Koken in Snaidero keukens

Voorheen deed ik van tijd tot tijd een kookles in de showroom waarbij ik m`n klanten uitnodigde die een hoge druk stoomoven bij me hadden gekocht. Reuze gezellig en de mensen waardeerden het altijd dat ze net even wat op weg geholpen werden om thuis met de stoomoven aan de slag te gaan. De kok (Gerard Woesthuis) is echter full time bij een apparatenmerk in dienst helaas en daarom kan ik hem (bijna) niet meer naar Zeeland krijgen om hier op locatie een kookles te geven.


Ik heb daarom besloten om de consumenten met een hoge druk stoomoven voortaan zelf op locatie te bezoeken als de keuken klaar is. Ik leg ze dan thuis het apparaat uit en geef ze desnoods zelf een kookles (ik gebruik immers thuis ook de hoge druk stoomoven). Om eerlijk te zijn vind ik het nog leuker ook als zo`n grote groep die komt koken in de winkel. Eén op één met klanten koken is eigenlijk leuker vind ik zelf.

Met Gerard en William koken was altijd wel erg gezellig zoals hierboven te zien is op de video die ik gemaakt heb bij zo`n kookles bij mij in de showroom. Mochten er klanten zijn die graag nog eens met Gerard willen koken (of met William), dan kan dat nog wel. Gerard is de manager nu van het "MCI"). Klanten kunnen in Vianen bij het MCI een kookworkshop volgen, soms ook met een speciaal thema (Gerard is nog steeds een beetje weg van de Thaise keuken trouwens). Grote kans dat u in Vianen Gerard dus weer tegenkomt. Wie ook overgestapt is naar Vianen is Jonnie Boer van De Librije. Werkte hij eerst voor Siemens zoals ook nog in dit pdf-je over inductie staat, nu is ook hij gaan samenwerken met het andere Duitse merk. De atelier van de Librije wordt nu ingezet voor product trainingen aan dealers. Ook zullen Jonnie en Thérèse Boer een kookworkshop geven in Vianen bij het MCI. Francois Geurds is nu trouwens de "merkambassadeur" geworden van Gaggenau. Geurds is "bekende kok" tegenwoordig door zijn restaurant Ivy in Rotterdam waar hij aan "scientific cooking" doet. Om eerlijk te zijn (dat mag toch op m`n eigen blog) vind ik het allemaal maar overdreven die bekende koks die zo nodig een apparaat aan moeten prijzen. Ieder weldenkend mens weet dat dit toch gewoon een kwestie is van welk merk het meeste betaalt. Natuurlijk zullen ze (neem ik aan) geen slecht apparaat willen vertegenwoordigen, maar goede wijn behoeft geen krans (vind ik dan). Ik weet dat veel klanten er anders over denken trouwens dus zal m`n mond verder maar houden. Klik hier of juist geheel bovenaan op de tekst om naar het nieuwste artikel te gaan op dit blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten