Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 9 februari 2012

Snaidero keukens in model Way (nieuw)

Inmiddels zijn er door Snaidero weer wat foto`s vrijgegeven van het nieuwe model Way. Deze keukens zijn nogal geïnspireerd door de Ola 20 (Venti) maar missen de ronde vormen die zo kenmerkend zijn voor de Venti.


Leuk van de Snaidero Way keukens vind ik persoonlijk de horizontale greeplijsten die op de hoge kasten toegepast kunnen worden (je kunt bij Snaidero Way keukens trouwens kiezen of je de greeplijsten verticaal danwel horizontaal wilt).


De Way is net als de Ola 20 en de Orange een greeploos model in de Snaidero collectie. Ook de Snaidero Idea 2000 is greeploos natuurlijk, maar ik denk zomaar dat de Idea 2000 binnenkort een facelift krijgt (dit model gaat immers al mee sinds het jaar 2000. Toevallig had ik van de week nog een Idea 2000 opgeleverd bij een klant, hierover had ik al een bericht geplaatst.


De horizontale greeplijsten van de Snaidero Way keukens (waar ik het hierboven al over had) zijn te zien op onderstaande foto van een Snaidero Way keuken. Ook in het zijpaneel van de hoge kast loopt de greeplijst door.


Hieronder een "U-keuken" opstelling van de Snaidero Way. Iets conservatiever, maar daarom niet lelijk. De greeplijsten zijn hier weer verticaal voor de hoge kasten. Ook zijn de deuren van de hoge kasten weer uit 1 stuk (doorlopend).


Hieronder een foto van de Snaidero Way keuken in het hout. Toen ik vorige keer in Italië was stond deze keuken (ietwat anders) al opgesteld, maar de naam Way was toen nog niet bekend. Er werd alleen verteld dat er een nieuwe Ola 20 versie zou komen. Dit is `m dus geworden.


Bij de Way worden door Snaidero vaak de wandschappen getoond net als bij de Code. Nu is dat natuurlijk geen must, dit kan ook gewoon weggelaten worden. In Nederland en België hebben we het graag (over het algemeen dus) een beetje strakker en hoeft dat niet zo nodig. Het kan wel eens leuk zijn in een situatie waar de woning zelf al super strak is, gewoon om het een beetje speels te maken.


Meer nieuwe Italiaanse design keukens van Snaidero verwacht ik pas tijdens de Eurocucina binnenkort.