Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 20 januari 2015

Keukenbeurs Keulen; afzuigen op het eiland

Zoals ik al had gezegd ben ik gisteren naar Keulen geweest voor de keukenbeurs. Een kleine beurs an-sich. In Milaan zou je dagen kunnen rond dwalen, maar Keulen heb je zo gehad. Maar het is erg dicht bij en voor Nederland heel relevant. Op de beurs valt het echt op dat je veel Nederlands hoort praten. Bij veel merken zijn de aanduidingen en dergelijke ook gewoon Nederlands. Maar om echt inspiratie op te doen moet je dus niet in Keulen zijn.

Ik heb natuurlijk veel dingen gezien en probeer dat ook wel op het blog te zetten. Maar beetje-bij-beetje (moet ook gewoon m`n offertes en orders klaar maken natuurlijk).

Allereerst over afzuigkappen. Boven kookeilanden willen veel consumenten geen afzuigkap meer zien. Je hebt dan twee oplossingen.

- Plafondafzuiging, hier geloof ik zelf echt het meest in.

- Downdraft; hier blogde ik al vaker over.


Het merk Novy (voorheen Itho) presenteerde op de beurs een prototype van een downdraft afzuiging geïntegreerd in de kookplaat (zie foto hierboven). Ook verschillende andere merken (zoals Bora) voeren nu ook zo`n soort oplossing. Dus ik verwacht dat veel consumenten hier naar zullen gaan vragen.

Ik heb even een foto gemaakt van zo`n downdraft afzuigkap (Bora) zelf (foto hier onder). Ik hoop dat jullie nu begrijpen waarom ik geen voorstander ben van zo`n oplossing. Het kost gewoon veel laderuimte. Daarnaast is het technisch wat complexer/gevoeliger, maar daar had ik een paar jaar terug al wat over op het blog gezet.


Tenslotte. Een paar jaar terug heb ik ook een video op het blog gezet waarop je kunt zien hoe zo`n downdraft afzuigkap werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten