Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 16 februari 2022

Philips Hue verlichting

Vanmorgen kreeg ik onderstaand berichtje van Jorien.

Beste Rudy, In je blog lezen we over Philips hue. Wij denken daar ook over na, heb je tips hoe je dat toepast etc? Horen graag van je, Hartelijke groet,
Nou ik heb voor Philips HUE gekozen omdat ik witte hoge kasten in de keuken heb en ook een wit werkblad. Ik wil deze witte vlakken gebruiken als een soort reflector voor het licht. Met HUE kun je dan `s ochtends/`s middags en `s avonds een andere kleur keuken kiezen als je begrijpt wat ik bedoel.

De HUE verlichting is makkelijk in te stellen met je mobiel. De klant van onderstaande Snaidero keuken legt het uit (vanaf ongeveer 7 minuten) waarom hij vindt dat je voor HUE moet kiezen.




Ik heb zelf een betonnen plafond in het huis, dus zomaar even een spotje boren zit er niet in. Ik heb daarom gekozen voor een verlaagd plafond boven het keuken eiland.

In de rand van dit plafond zit een soort inkeping waar een HUE LED strip wordt "verstopt". In verlaagde plafond zelf komen dan weer HUE spots.

De bediening van deze LED verlichting gaat met een app. De klant op bovenstaande video laat ook zien hoe dat moet.

Voor in de vouwdeurkast, onder het overhangende werkblad en bij de spiegelplint heb ik mijn eigen LED pretpakket bedacht. Dus gewone warmwitte LED verlichting die niet mee verkleurt met het Philips HUE.

Tenslotte. Ik ben geen dealer of zo van Philips HUE. Ik weet zeg maar wel hoe het moet maar niet hoe het gaat 😊. De monteurs (bijv. Jan&Joop of Jan-Levien) kunnen deze verlichting leveren en monteren. Vaak ook neemt een aannemer het mee bij de voorbereidingen van de installatie van de keuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten