Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 21 oktober 2020

Noviteiten Neff en zo

Onlangs zijn er best wel wat noviteiten gekomen waar ik jullie over in het kort wil informeren. Er verandert heel veel, ik probeer het daarom wat beknopt te houden.

Vaatwassers

Neff gooit zijn hele vaatwasser assortiment op de schop. De huidige vaatwassers zijn daarom uitlopend en hebben ook ernstige leverproblemen. De nieuwe vaatwassers zijn helaas wel wat duurder.

Koelkasten

Ook qua koelkasten komen er nieuwe types aan bij Neff. Het type koelkast wat ik veel verkoop (KI1816F30) is helaas komen te vervallen. Het dichtstbijzijnde model is in het nieuwe boek de KI1816DE0. Deze koelkast heeft softclose als extra ten opzichte van de vorige versie. Uiteraard is deze nieuwe koelkast er niet goedkoper op geworden.

De Neff koel-/vriescombinatie K4400X7FF is ook komen te vervallen. En eigenlijk ben ik daar wel blij om. De opvolger (KI5861SF0) heeft nu lowfrost (minder rijpvorming) en zelfs ledverlichting. Het boek is wat onduidelijk over energielabel (er wordt zowel A++ als A+ gemeld), maar het lijkt me een prima opvolger.

Kookplaten

De T68TS61N0 kookplaat is helaas komen te vervallen. Het nieuwe type (T68FS6RX2) heeft een glazen rand (het stalen ombouwraam is weg ). Wil je het stalen ombouwraam wél dan kun je beter upgraden naar de T68TF6RN0 met TFT bediening in plaats van de TwistPad knop. Ook de T68TL6UN2 vind ik een mooi alternatief, maar die is wel weer behoorlijk duurder. De laatste heeft ZoneLight. Dit betekent in Jip en Janneke taal; de stippeltjes van de kookplaat zijn weg. Het is 1 strakke zwarte plaat waarbij de kookzones zichtbaar worden als je de kookplaat gebruikt.
Downdraft

Neff heeft nu een hele mooie downdraftafzuigkap met glas (Ambient light). Deze is vanaf medio 1 maart 2021 leverbaar en ook weer iets duurder als de gewone versie (D95DAP8N0 die nu ook nog gewoon leverbaar blijft). LED pretpakket

Het LED pretpakket wat ik vaak verkoop is onlangs 15 Euro excl. B.T.W. in prijs verhoogd. Dit omdat het pakket is uitgebreid. Er zit nu 10 meter LED verlichting op rol in (in plaats van 5). Daarnaast zitten er nog 2 LED inbouwspots in, trafo`s, bevestigingsstrippen en een sensorschakelaar.

Deze aanpassing is gedaan omdat de consumenten bij de monteurs regelmatig aangaven meer LED verlichting te willen. Je ziet dat de verlichting nu bijvoorbeeld vaak rondom gebruikt wordt op een eiland (zoals bij deze Snaidero keuken in Deventer).

Als er een normale vaatwasser op het eiland zit kan deze LED verlichting trouwens NIET doorlopen bij de plint. Ik adviseer dan om over te stappen naar een vaatwasser met FLEX-scharnier. De vaatwasserdeur schuift dan niet de plint in als je begrijpt wat ik bedoel. De nieuwe code van de FLEX-scharnier vaatwasser met automatische opening is S299YB800E.

Montage

Tenslotte. Een poosje terug is ook het uurtarief voor de montage verhoogd naar 45 Euro per uur exclusief B.T.W. Het oude uurtarief was al zo`n 15 jaar niet verhoogd, het werd daarom wel `s tijd :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten