Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 29 oktober 2020

Huisje Filipijnen / Chicken Adobo

Eigenlijk zouden we binnenkort naar de Filipijnen gaan. Mijn vrouw komt immers uit de Filipijnen en we wilden graag haar familie bezoeken. Mijn schoonouders hebben Lea (onze dochter) immers nog nooit gezien.

Helaas kunnen we door de quarantaine regels nu niet even heen-en-weer naar de Filipijnen. Dit jaar slaan we daarom over.





Mijn vrouw (Maria) heeft nog wel een kavel in de Filipijnen (foto hier boven). Op die kavel is mijn schoonfamilie een huisje aan het bouwen nu. Mijn 3 zwagers zitten nu zonder werk (de cruiseschepen varen niet) en kunnen dus wel een projectje gebruiken.

Alles gaat wel heel anders als hier in Nederland. Zo hebben ze geen welstandscommissie in de Filipijnen (je kunt dus bouwen naar eigen smaak en inzicht). Ook is er geen stromend water in de buurt van het huis. Op dit moment zijn de mannen dus bezig met de waterput. Zeventien meter onder het huis hebben ze schoon grondwater gevonden. Dit wordt gefilterd en kan daarna gebruikt worden als kraanwater. Voor het drinkwater gebruiken we trouwens flessenwater.

Snel internet en dergelijke is ook zoiets wat we ontberen in het huisje. Ik denk dat dit in de toekomst wel zal veranderen. Maar het uitzicht achter het huis (over de zee) maakt natuurlijk alles goed.

Hoe dan ook, voorlopig kunnen we niet naar de Filipijnen. Wat wel kan is de Filipijnse keuken in huis halen, hier onder daarom de video die ik heb gemaakt over Chicken Adobo (Filipijns kiprecept)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten