Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 3 maart 2014

Italiaanse design keukens met houten snijplanken

Al een paar jaar verkoop ik Iroko houten snijplanken voor in de keuken. Zo`n warm houten snijplank staat gewoon heel mooi bij de strakke Italiaanse design keukens die ik verkoop. In de video van de S18 keuken opstelling vorige week heb ik ook laten zien dat je zo`n snijplank ook handig kunt schuiven over het werkblad van je keuken.


Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een aantal handgemaakte alternatieven in de showroom. Zoals bijvoorbeeld bovenstaande snijplank in Amerikaans noten hout. Het Amerikaans noten is heel exclusief en ook wat minder voordelig als het Iroko. Het verschil met de Iroko snijplank is dat het hout nu kops verwerkt is, het is hierdoor veel minder kwetsbaar als de Iroko snijplank. Er is echt een hele mooie kwaliteit hout gebruikt, er komt vrijwel geen spint en dergelijke in voor. Echt prachtig.


De Beuken snijplank van de foto hier boven is een stuk minder exclusief als het Amerikaanse noten en daarom dus ook voordeliger. Deze snijplank ziet er meer uit als het hakblok bij de ambachtelijke slager. Ik denk dat deze Beuken snijplank goed past bij een donker werkblad (bijv. zwart graniet). De noten versie daarentegen contrasteert beter bij een wit werkblad. Tenslotte heb ik ook nog een normale snijplank binnen gekregen (dus niet met zo`n omgezet stuk op de rand om op je blad te schuiven). Deze "brick wall" snijplank is gemaakt van Purperhart blokjes die in halfsteensverband zijn verwerkt. Tussen de Purperhart blokjes zie je Esdoorn wat voor de contrastkleur is gebruikt.


Omdat deze snijplanken per stuk met de hand gemaakt worden ga ik er geen codes o.i.d. voor aanmaken. Dit verkoop ik dus voorlopig op "what-you-see-is-what-you-get" basis vanuit de showroom. Aan de hand van reacties van klanten kan ik altijd nog besluiten om een of meer types in serie te gaan maken. O ja. Bij de nieuwe snijplanken is het oppervlak vlak, dus geen "holletje" uitgefraisd zoals bij de XACTLJ snijplank in Iroko. Ook heb ik er een "handvat" in laten frezen zodat je de snijplank makkelijk beet pakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten