Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 11 oktober 2012

Zwarte aanrechtbladen

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van een mevrouw uit Amsterdam want ze had problemen met haar keukenblad. Ik had ze een paar maanden terug al vaker aan de telefoon gehad omdat ze advies nodig had met haar nieuwe keuken. Ze zocht toen een hoogglans witte keuken met een zwart blad. Ik had haar geadviseerd om dan Nero Zimbabwe Zwart gebrand te nemen. Ze vertelde dat ze op een zondag op de bonnefooi naar Arnemuiden was gekomen, maar stond hier natuurlijk voor een gesloten deur (op zondag ben ik altijd dicht). Eenmaal terug in Amsterdam had ze daar een keuken gekocht en een Nero Zimbabwe blad besteld (bij een andere keukenzaak dus). Inmiddels is de keuken uitgeleverd maar het blad is verkeerd. Ze had vergeten dat ik gebrand had gezegd en ze heeft gepolijst gekregen. Een gebrand zwart graniet is niet glimmend en heeft een ietwat gebobbeld oppervlak. Hieronder een foto van een Nero Zimbabwe gebrand aanrecht wat ik bij een keukenklant in Antwerpen heb geleverd.
Een gepolijst zwart graniet ziet er glimmend uit. Bij Nero Zimbabwe (waar het bij deze klant over gaat) is dat niet altijd echt helemaal 100% "egaal". Hieronder een foto van een Nero Zimbabwe gepolijst blad bij een keukenklant van mij in Vlissingen (is een paar jaar terug geplaatst).
Er is ook nog een gezoete versie van Nero Zimbabwe, dit is dus heel mat. Deze soort verkoop ik niet omdat op zo`n supermat oppervlak veel meer zichtbaar is. Het lijkt dan alsof er vlekken zijn (maar dat is natuurlijk niet zo) omdat water en vocht glimt. Dat valt veel meer op bij een gezoet werkblad. Om dit probleem op te lossen is er ook een leather touch versie, die voelt wat warmer aan en je ziet hier toch wel minder op als op een gezoet blad. Al blijft ook leather touch mat, dus zie je er sowieso wel wat meer op. Als je daar niet tegen kan kun je beter een gebrande of gepolijste natuursteen nemen. Hieronder een leather touch versie bij een Snaidero keuken die ik in Zwijndrecht heb geleverd.
Ook bij de Snaidero Terra showroomkeuken in de showroom heb ik Leather Touch gebruikt voor het granieten blad. En tot slot nog even een verzoekje van mij. Maak alstublieft van te voren even een afspraak, ik ben soms weg om bijvoorbeeld een keuken in te meten of een kookles te geven. Soms zet ik het op het blog, maar niet altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten