Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 22 oktober 2012

Foto`s Snaidero keuken van type Board

Snaidero heeft onlangs weer een aantal studio foto`s vrijgegeven van de nieuwe Board keuken. Deze keer geen witte keuken, wel twee kleuren (hoogglans gecombineerd met hout).
Zie deze foto`s meer als voorbeeldjes wat er allemaal kan met de Board. Je ziet bijvoorbeeld dat er een open element in toegepast wordt bij de hoge kasten (komt origineel uit het Code programma). Ook combineren ze greeploze hoge kasten (eigenlijk Way) met onderkasten die wél een greep hebben (Code in dit geval).
Dat de onderkasten wél grepen hebben is eigenlijk ook wel logisch. Ze vonden het minder mooi als er een greeplijst zou zitten. Bij de hoge kasten vallen die veel minder op als bij de onderkasten (met name bij lades). Electrische opening kan (tot op heden) nog niet bij de Board & Code. Vandaar dus.
Boven het kookeiland van deze Board keukenopstelling is de Snaidero Lumina eiland afzuigkap gemonteerd. Een mooie design afzuigkap die ik al verschillende keren heb uitgeleverd zoals bij deze keuken in Hilversum.
Heel Italiaans is ook de hoge hoekkast oplossing die bij deze keuken opstelling is gemonteerd. Een bijzonder grote kast waarbij de inhoud door-de-hoek ook bennut wordt.
Meer foto`s van de Snaidero Board keukens (zoals onderstaande strakkere hoek opstelling van de Board) staan op deze pagina.
In het Design Vakblad Keukens (oktober 2012) las ik vandaag nog een artikel over Pietro Arosio (ontwerper van de Snaidero Board). Ik heb ze daarnet een mail gestuurd met het verzoek of ik het artikel op het blog mag publiceren. Nog geen reaktie terug gehad, maar ik denk dat dit geen probleem voor Renée is (de hoofdredacteur van dit vakblad).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten