Sinds kort geeft Neff geen folders meer voor klanten. Het is nogal duur die geprinte dikke folders. Elke keer als er een prijsverhoging is moet er een nieuwe folder gedrukt worden.
Neff geeft dus digitaal z`n folder uit. Klik hier voor de digitale Neff folder voor 2023.
Zelf ben ik nog een beetje conservatief. Ik heb de oude 2022 folders daarom nog bewaard. Deze geef ik (zolang de voorraad strekt) dus nog aan mijn klanten mee.
Ook zet ik veel over Neff op mijn website. Is wat handiger als een zip bestand downloaden. Ik vind het persoonlijk niet zo sympathiek deze manier maar volgens Neff zijn klanten al lang gewend om alles digitaal te doen.
Over apparaten gesproken. Hier in de Snaidero keukenshowroom adviseer ik klanten om een koelkast sneller af te schrijven. Dus niet teveel in een dure koelkast investeren omdat je ze beter elke 10 jaar vervangt. Nieuwe koelkasten worden immers steeds zuiniger. Een koelkast heel lang laten staan lijkt dan wel duurzamer, maar je gaat veel stroom verbruiken.
Daar boven op komt dat oudere koelkasten gaan ruiken (bacteriën) en door verdroogde rubbers komt warme lucht het apparaat binnen. Lees hier meer over vervangen koelkasten (artikel Trouw).
Tenslotte nog wat over de Neff B48FT78G0 FullSteam oven. De afgelopen tijd was dit apparaat erg schaars, onder andere door gebrek aan computerchips die nodig waren voor de Wifi functie. Deze Wifi functie werd o.a. gebruikt om gebruiksinformatie van het bedrijf door te sturen naar Neff (bij een klacht kunnen ze dus op afstand je apparaat checken zodat de monteur weet wat hij moet mee nemen aan materiaal). Ook kun je het apparaat koppelen aan je mobiel.
Neff heeft in verband met de leverproblemen besloten om het apparaat te produceren in een identieke versie maar de Wifi functie te laten vallen. De code wordt dan B48FT78G1. Neff heeft de prijs van het apparaat niet veranderd. Dus mocht u prijs stellen op de Wifi functie, geef dit dan specifiek aan bij uw bestelling. Ik heb besloten om de Wifi functie niet te "verkopen", dan voorkom ik discussies met klanten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten