Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 27 september 2017

Nog een keertje over afzuigkappen

Boven een kookeiland wilt men tegenwoordig geen ouderwetse eiland afzuigkap meer. Je stoot je hoofd er tegen en het verzamelt een hoop vettigheid. Daarom hebben we de plafondafzuigkap en ook kookplaatafzuiging.

Nu heb ik al best een paar keer iets geblogd over de kookplaatafzuigkap. Ik ben er nou niet zo`n grote fan van, dus ik verkoop ze niet zo heel vaak. Bij Neff zelf zijn ze overigens (bij wijze van spreken) niet aan te slepen.


Veel consumenten denken er dus toch iets anders over als ik. Maar afgelopen zaterdag had ik een klant die opmerkte "dat het net zo`n brievenbus was in je inductiekookplaat". De "brievenbus" zuigt dus de kooklucht naar beneden waarna het via filters weggeblazen wordt (ofwel naar buiten danwel terug de keuken in).Tot zover over de kookplaatafzuiging.

Ik wilde het over plafondafzuiging hebben.

Hier onder zie je de plafondafzuigkap bij de klant van Snaidero project 724 in Vrouwenpolder (Zeeland). Bij deze klant is een verlaagd plafond gemaakt waar de afzuigkap in is verwerkt.

De motor van de afzuigkap is van de afzuigkap gedemonteerd en op afstand geplaatst. Hierdoor is de inbouwhoogte verminderd en is ook geluid gereduceerd.


Soms spreek ik met de klant af om de afzuigkap tijdens de bouw van de woning / verbouwing door de aannemer te laten monteren. Meestal gaat dat heel goed. Zoals bij deze Snaidero keuken in Hoorn.

De aannemer van die klant heeft de moeite genomen om bijvoorbeeld de papieren door te lezen. Je ziet dat de kap nu strak gelijk met het plafond is gekomen. Dit is natuurlijk subliem.


Maar helaas. Soms is er ook een aannemer die de moeite niet wilt doen. En dan baal ik er eigenlijk van dat ik de afzuigkap van te voren heb geleverd. Ik zal het plaatje er maar niet bij doen, maar alleen dit linkje (3e foto). Je ziet dat de motor van de afzuigkap er gewoon is op blijven zitten (de inbouwhoogte van die koof had veel kleiner gekund).

Tenslotte. Voor wie geen gat naar buiten kan maken voor de afzuigkap heb ik nu een nieuwe oplossing; de Cloud. Deze afzuigkap plak je als het ware gewoon tegen het plafond. De kap filtert de lucht en blaast het gezuiverd terug. Ook heeft deze afzuigkap instelbare LED verlichting (verschillende intensiteiten).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten