Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 11 november 2015

Pyrolyse oven in de praktijk

Naast de kalkoen hebben we gisteren natuurlijk nog meer dingetjes gemaakt in de showroom. Het Sinterklaasjournaal is weer begonnen; dus Kruidnoten uit de Neff oven.


Het staat op video hoor, maar je kunt goed zien dat Neff ovens CircoTherm hebben. Alle kruidnoten zien er egaal hetzelfde uit. Dit is echt niet omdat ik Neff verkoop. Toevallig had een klant van me met een ander merk oven gereageerd gisteren op m`n Facebook. Bij haar zag je echt kleurverschil tussen de kruidnoten onderling. Hoe dan ook; Ik probeer de kruidnoten video zo snel mogelijk te uploaden.


Zoals ik gisteren al had geschreven. We hebben de Neff pyrolyse oven in het echt geprobeerd met kalkoen. Eerst goed vies gemaakt en dan de pyrolyse stand aan. De oven gaat dan op slot en is dan zo`n 3 uur aan het branden.

Tijdens het brandingsproces ("crematoriumstand zeg maar") blijft de deur eigenlijk nog redelijk koel. In het boekje staat dat het gloedheet wordt, maar in het echt valt dit dus mee.

Het gaat wel enorm stinken. Ook deden m`n ogen er echt pijn van. De hele showroom stond toch blauw (nu 1 dag later staat de afzuigkap nog steeds aan!).

Na afloop van het programma blijft de oven nog een paar uur op slot om af te koelen. Toen ik de deur opendeed maakte ik onderstaande foto. Je ziet dat het vuil is veranderd in as.


Ik had verwacht dat je de oven dan wel snel schoon zou hebben, maar dat viel eigenlijk tegen. Het emaille van de oven zelf is zo schoon met een schuurspons en cif.

Maar de ovenruit en het bakblik is een ander verhaal. Het vuil is echt ingebrand in het bakblik, dat krijg ik niet meer schoon. De ovenruit kreeg ik uiteindelijk dan wel weer netjes. De chromen rekjes had ik per ongeluk in de oven laten zitten, dus die zijn ietwat verkleurd. Maar niet dramatisch. Ik weet nu hoe ze er uit moeten, dus dat overkomt me niet meer.


Het was zo`n 30 minuten werk nog met de schuurspons en cif, maar uiteindelijk was de oven dan toch schoon (zie bovenstaande foto). Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die twijfelen tussen een oven mét FullSteam zonder pyrolyse of VarioSteam mét pyrolyse.

Voor mij persoonlijk zou de keus niet moeilijk zijn. Ik zou echt voor Neff FullSteam gaan. Als het om een extra oven gaat (dus als mensen 2 ovens opnemen in de keuken), dan is pyrolyse natuurlijk wel een mooie aanvulling. Tenslotte hier onder nog de video over Neff VarioSteam en Neff FullSteam ovens.



Klik hier om de video te bekijken van Pyrolyse in gebruik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten