Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 10 november 2015

Neff oven met Pyrolyse

Naast de Neff FullSteam oven heeft Neff ook ovens met Pyrolyse. Pyrolyse is handig voor mensen die het niet leuk vinden om een oven schoon te maken. En volgens mij zijn dat er best veel.


Vandaag heb ik daarom Maarten (de Neff kok) gevraagd om mijn pyrolyse oven helemaal vies te maken zodat ik pyrolyse kan uitleggen op video. Maar in het kort komt het er op neer dat de oven als het ware op een "crematoriumstand" gaat zodat deze brandschoon wordt gebrand.


Deze keer hebben we gekozen voor een kalkoen uit de Neff pyrolyse oven (170 graden circulatiegrill voor plm. 2.5 uur). Voor ovens met een kerntemperatuurvoeler; de kerntemperatuur is 75 á 80 graden).


Met een beetje VarioSteam wordt de kalkoen tenslotte iets sappiger. VarioSteam houdt dus in dat je vocht toevoegt tijdens het grillen (dat kan bij sommige Neff ovens. Bekijk hier onder de video over VarioSteam en FullSteam. De video over kalkoen probeer ik zo spoedig mogelijk online te hebben hoor.



Bekijk hier de foto`s van de ovenruimte ná gebruik van de pyrolyse functie.

De uiteindelijke video van Pyrolyse in praktijk heb ik hier geplaatst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten