Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 13 januari 2014

Vegetarisch koken met de stoomoven

Van verschillende klanten heb ik de vraag gekregen of ik ook vegetarische recepten heb voor de stoomoven. Persoonlijk ben ik niet vegetarisch, maar heb laatst bij klanten wel wat gedaan met tofu in de hoge druk stoomoven. Deze keer wat met Risotto, eigenlijk naar aanleiding van een recept wat ik weer van Neff had gekregen. Als je dubbelklikt op de afbeelding kun je het recept waarschijnlijk beter lezen.


Het Neff recept heb ik dus iets aangepast voor de stoomoven. Eerst fruit je een beetje fijngesneden ui op de kookplaat. Vervolgens doe je er even de risotto rijst bij én de paddestoelen (grof gesneden). Ondertussen maak je bouillon in een andere pan. Het rijstmengsel gaat dan in de dichte gaatjespan en je giet er de bouillon over zodat de rijst onder water staat. De stoomoven pan gaat vervolgens 15 minuten op 100 graden in de stoomoven. Na afloop rasp je er de kaas door en over heen en je bent klaar. Simpel toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten