Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 2 januari 2014

Matte werkbladen van composiet of graniet

Daarnet heb ik een keuken ingemeten hier in Arnemuiden. Deze klant wilt graag een mat aanrecht wat min of meer de uitstraling van beton heeft. Ik heb daarom een matte composiet aangeraden, dit is immers "schoner" als beton (minder poreus). Klant vroeg of ze dan ook echt geen vlekken in het werkblad krijgen, maar daar kan ik helaas geen volmondig "nee" op zeggen. Er trekken géén vlekken het blad in, maar je ziet resten van vocht of bijvoorbeeld olijfolie toch beter liggen op een mat blad dan op een glanzend gepolijst blad. Water en bijvoorbeeld vet glimt en dit zie je gewoon beter liggen. Ik heb het bladmonster maar bij klant achtergelaten zodat ze het een paar dagen kunnen testen (hete pannen op zetten, olie op morsen etc.).


Ik meen dit trouwens echt serieus want ik heb `s een klant in Den Haag gehad waar ik twee werkbladen heb geleverd. Eentje in mat en daarna in glans. De klant kon er echt niet tegen dat ze die "glimmende" dingen zag op een mat werkblad. Dus olie en vetspetters op de plaatsen waar je gekookt hebt, of de plaats waar een theeglas stond. Ook na poetsen bleef er wel wat residu achter wat je bleef zien. Ik heb toen met bijbetaling het werkblad vervangen door een nieuw glanzend graniet werkblad en klant was helemaal tevreden. Het "oude" matte werkblad heb ik met korting aan een andere klant geleverd die er eveneens heel blij mee is. Ik wil er maar mee aangeven dat niet elke klant hetzelfde is. Wat de ene klant normaal vindt, ervaart de andere klant als probleem. Vandaar dat ik het toch even aankaart.


Morgen hoopt monteur Steef overigens ook weer aan de slag te gaan. Hij heeft nog wat werk aan de Snaidero keuken in Hoorn (zie foto hier onder). Op het eiland van deze keuken in Hoorn ligt eveneens een mat aanrechtblad, maar dit is in Corian uitgevoerd. Klik hier voor meer informatie over Composiet en Corian werkbladen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten