Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 28 januari 2014

Houten keukens en garantie

Op maandag is de showroom altijd gesloten en ben ik (als ik niet moet inmeten of zo) altijd vrij. Gisteren dus nog even wezen vliegen samen met een relatie uit Bratislava (Slowakije). Na afloop is hij nog even wezen eten thuis en hebben we het (o.a) ook gehad over keukens in verschillende landen. Echt wel grappig bijvoorbeeld hoe hij tegen houten keukens aan kijkt. Bij een houten keuken zie je na een paar jaar al gebruikssporen (zwarte strepen door vocht e.d.). Vandaar dat veel klanten liever een hoogglans gelakte keuken hebben, kan veel beter tegen vocht. Alexander vond dit onzin. Die gebruikssporen geven de keuken "patina", dat hoort er gewoon bij :).



Als je graag een houten keuken wilt hebben dan kun je er ook voor kiezen om de gedeeltes die meer last hebben van vocht in hoogglans uit te voeren. Dus een hoogglans lak op je eiland en hout op de hoge kasten. Het enige deurtje wat dus door vocht kan beschadigen is het deurtje boven de hoge druk stoomoven (hier komt natuurlijk wel eens vocht vrij). Voor die oplossing hebben de klanten gekozen van Snaidero keuken project 616 (gaan we binnenkort plaatsen).


Patina of niet, mijn klanten houden niet zo van gebruikssporen op de keuken. Eigenlijk zijn het vaak toch perfectionisten. Vandaar dat ik veel met lak en staal werk. Is gewoon super degelijk en ik heb eigenlijk zelden een garantieclaim voor zo`n gelakte deur (in verband met de 10 jaar garantie). Met hout heb ik dat wel. Dit jaar is nog maar een paar weken oud, maar ik heb al voor 2 klanten houten deuren binnen gekregen die ik moet gaan vervangen. Eentje voor een houten Snaidero keuken in Utrecht (waterschade was veroorzaakt door een slecht afsluitende Smeg vaatwasser). De andere voor een houten Snaidero keuken hier op Arnemuiden (waterschade door 10 jaar gebruik).


Bij de klant in Utrecht hebben we trouwens de Smeg vaatwasser (5 jaar) "ritueel naar het stort gebracht" en vervangen door een Neff vaatwasser met automatische opening (de Neff S71U69Y0EU).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten