Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 9 november 2017

Kip uit de FullSteam oven

Bij de klant in Maasland deze week hadden we het over kip in de oven. Dit deed de klant liever in de "gewone" Neff oven van haar met pyrolyse zei ze. Ik had haar toen verteld dat ik zelf de kip liever in de luxere Neff B48FT68N1 FullSteam oven zou doen. Bij de FullSteam oven kun je immers ook stoom toevoegen én de kerntemperatuur voeler gebruiken.

Dus had ik het even voorgedaan. Wat leuk dat ze het ook echt is gaan doen! Ik kreeg via Messenger onderstaande foto doorgestuurd. Heel erg leuk zeg!


Je ziet hier onder op de foto van Aura (de klant) dat de oven grill en hetelucht tegelijk gebruikt (thermogrill). Dit om de warmte van de grill rondom de kip te krijgen. De temperatuur van de grill staat op 160 graden en de kerntemperatuur op 70 graden (moet eigenlijk 75 graden zijn). Vervolgens heeft ze stoom toegevoegd zodat én de kip niet uitdroogt én de eventuele vetspetters van de kip niet inbranden in de oven.


Dit stoom toevoegen tijdens het grillen doe je met het tweede knopje van de oven vanaf links. In het aanraakscherm van de oven is dit het tekentje waar "sterk" bij staat.

Voor wie de kerntemperatuurvoeler wilt gebruiken; ik heb de tabel met kerntemperaturen op m`n site gezet. Hoe de kerntemperatuurvoeler werkt zie je ook op onderstaande video.



Tenslotte nog een tip van Aura. De poot van de kip was bij haar later gaar als de kip zelf. Prik dus de kerntemperatuurvoeler in de poot om er zeker van te zijn dat de hele kip gaar is (of check het even allebei).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten