Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 6 juli 2012

Deur op deur koelkasten bij doorlopende keukenfronten

Afgelopen woensdag was ik bij een klant in Kortgene om een kookles te geven. Ik zag dat ik daar een Neff K5764X0 koelkast met deur-op-deur scharnieren verkocht had in een hoge kast met doorlopende deur. Op zich allemaal prima natuurlijk, maar bij nader inzien adviseer ik om bij dit soort situaties een extra Neff koelkast scharnier te bestellen zodat ook de deur van de hoge kast aan de keukenkast zelf vast zit. Dit voorkomt krom trekken van de deur. Hieronder een foto van de huidige situatie zonder extra koelkast scharnier (een normaal keukenscharnier past natuurlijk niet). Voor de desbetreffende klant ga ik zometeen een nieuw scharnier bestellen bij de Neff vertegenwoordiger (kan even duren voordat `t scharnier komt want hij is met vakantie).
Bij koelkasten voorzien van sleepdeur scharnieren heb je dit probleem trouwens niet. De deur van de keuken zit dan met Snaidero scharnieren aan de kast vast. Dit is eigenlijk een manier die ik technisch gezien wat handiger / beter vind.