Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 23 september 2011

Bezoek MOW (vervolg)

Zoals beloofd volgen er weer wat MOW foto`s (vorige foto`s staan hier). Al met al vond ik de beurs wel leuk om gezien te hebben. Maar echt geïnspireerd, nee dat kan ik niet zeggen. Veel plastic keukens, als het eerlijk is tot daar aan toe. Maar als je een laminaat keuken maakt met hout imitatie er op wordt ik er eerlijk gezegd niet zo enthousiast van. Maar aan de andere kant, je hebt overal je mensen voor. Wel viel het me op dat je steeds vaker merken als Zug en Bora tegen komt, toch wat nieuwe aanbieders voor inbouw apparatuur. Qua fornuizen heb ik ook Aga en La Cornue gezien. Al zijn die klassieke fornuizen niet zo`n voor de hand liggende keuze bij een strakke Italiaanse design keuken.


Ook Aga was present op Gut Bockel. Nu worden sinds kort ook in Duitsland deze fornuizen aan de man gebracht.


Ook was er iemand met roestvrijstalen buitenkeukens.


Ook La Cornue was present op Gut Bockel.



Ook bij klassieke keukens zie je dat ze nu plafondafzuigkappen aan het toepassen zijn. Op zich wel grappig vind ik.


Bij Eggersmann kwam ik nog een Nederlandse collega tegen. Ik denk dat je bij Eggersmann net wat meer verdient op een keuken (..).



Schuller heeft in Nederland een heel groot marktaandeel, dus daar ben ik toch even Henk Koehorst een hand wezen schudden. Hij heeft nu ook een ietwat ronde keuken, natuurlijk niet zo mooi en elegant als de Snaidero Ola. Maar toch, er zitten ronde vormen in. Verder kwam ik eigenlijk weinig ronde vormen tegen op de beurs. Ook het "design" gehalte kon wel wat hoger vind ik om eerlijk te zijn.










Bij Leight hadden ze ook een eiland voorzien van Bora kookplaten. Grappig is dat ik vandaag (vrijdag 23 september) de uitnodiging van Bora kreeg om langs te komen op de MOW. Aardig van ze, maar de MOW was toen al afgelopen. Wel grappig is dat Leight hier boven dit eiland wandkasten toepast met electrische opening zoals Snaidero nu ook doet bij de nieuwe Ola. Ook passen ze juist bovenkasten boven het eiland toe zoals we ook in Antwerpen gedaan hebben onlangs.




Bij sommige merken werken ze met natuurstenen deuren, hiervoor wordt door de ene fabrikant leisteen gebruikt. De ander werkt juist met graniet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten