Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 9 mei 2023

Keukens met bredere hoge kasten

Op de laatste keukenbeurs in Milaan presenteerde Snaidero de nieuwe hoge kasten van 75cm breed. Inmiddels heb ik de eerste order verkocht met die 75cm kasten (project 1115 in Bergen NH).

Zelfs mijn vouwdeurkast kan met die 75cm kastdeuren (dus 150cm breed i.p.v. standaard 120cm). Eigenlijk vind ik de 75cm kastdeuren het meest praktisch/handig voor de vouwdeurkast. Dan heb je een nog groter werkblad in die super gave kast.

Wat mij betreft hoef je niet persé alle hoge kasten op die 75cm maat te doen. Je komt immers wat lastig aan inbouwapparaten op die breedte (Neff heeft deze ovens niet). Minder gangbare merken als Smeg of Samsung hebben bijvoorbeeld wel 75cm ovens, maar hier wordt de gemiddelde klant bij mij niet zo vrolijk van.





















Gaggenau heeft ook bredere ovens (76cm), ideaal dus voor iemand die graag een kalkoen klaar maakt met dankdag (dat is immers de vertaling van Thanksgiving đŸ€Ł).

Voor een normale pizza of bijvoorbeeld cake voldoet een gewone 60cm brede oven uiteraard prima. Maar Snaidero heeft nu dus de hoge kast speciaal voor de Gaggenau 76cm oven. Onder de oven zit dan een lade en boven de oven een klapdeur.

Let wel op; zo`n Gaggenau 75cm oven is geen prijspakker. De BO480112 op 76cm breedte zit op dit moment op adviesprijs € 7.539 inclusief B.T.W. Voor dat geld zit er wel een draaispit bij (is echt heel leuk). Dit is iets wat je zelden ziet tegenwoordig. Gaggenau biedt dat uiteraard ook aan op de luxere 400 serie ovens die 60cm breed zijn.

Ook voor koelkasten en vriezers heeft Gaggenau in de 400 serie bredere apparaten als de gangbare 60cm. En voor deze apparaten vind ik persoonlijk de extra breedte wat meer voor de hand liggen als voor een oven.

Deze 400 serie koelkasten en vriezers zien er optisch extreem mooi uit. De binnenruimte is roestvrijstaal met antractiet aluminium elementen. De opening is standaard push-to-open zodat je niet persé een deurgreep nodig hebt.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten