Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 21 april 2018

Snaidero op de EuroCucina

Tijdens m`n bezoek op de EuroCucina in Milaan deze week ben ik uiteraard bij Snaidero langs geweest. Net als anders hadden ze de Prosciutto klaar staan met een wijntje. Dat laatste heb ik afgeslagen hoor, ik moest immers nog rijden.

Dit jaar heeft Snaidero nieuwe lakkleuren gepresenteerd. Meer in de mat-metaal richting zeg maar. Je ziet deze trend ook terug bij de andere fabrikanten. Vaak wordt dit gecombineerd met hout.


Ook presenteerde Snaidero twee nieuwe modellen in het ietwat strakkere segment waar ik me mee bezig houd.

De eerste nieuwe model is de Vision van Pininfarina. Ik vind het persoonlijk meer een variatie op het Ola20 thema. De keuken is dan wat minder rond gemaakt. Dus een andere vorm van de poot voor de bar. Ook zijn er bij dit model nu deuren mogelijk tot de vloer (dus zonder plint).


Het andere model is het model Link. Eveneens een greeploze keuken maar deze keer een greeplijst die met de deur mee open gaat. Nu hebben meer fabrikanten zoiets, dus dat is niet waar de keuken echt mee opvalt.


Het gaat meer over de luxe accessoires en kastmogelijkheden. Zo zie je op onderstaande foto dat er een soort opstand op het werkblad is voorzien. Hierin zijn weer luxe accessoires verwerkt zoals een flessenhouder, een bordenhouder en verlichting. Ook zag ik bovenkasten waarvan het front naar beneden geschoven kon worden om het werkblad af te sluiten.


Het was echt heel druk met mensen op de Snaidero stand. Ik kon geen mooie foto`s maken en heb daarom maar foto`s van Snaidero zelf gebruikt.

Wel heb ik geprobeerd met m`n GoPro wat materiaal op video te zetten. Ik hoop dat ik deze video volgende week klaar heb.

2 opmerkingen: