Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 21 januari 2016

Pak soy voor bij de Dorade

Zoals jullie weten heb ik vorige week de video opgenomen van Dorade in de FullSteam oven van Neff. Bij de Dorade hoort natuurlijk rijst en pak soy. Van het rijst stomen had ik al eerder een video gemaakt, ik heb hem voor het gemak even hier onder ingesloten. Deze video is overigens gemaakt met de hoge druk stoomoven.



Van de pak soy heb ik tot op heden nog niets gedaan. Dus daarom leek het me leuk om een klant (Peter) te vragen om samen een video te maken over pak soy. Deze video is inmiddels opgenomen maar moet nog wel gemonteerd worden (sorry; beetje druk).


Peter stuurde me onderstaand berichtje (en bovenstaande foto) over de mail. Vandaar dat ik het recept toch alvast op het blog zet. Het is maar heel eenvoudig hoor.

Rudy,
Ik heb het recept uit m'n hoofd moeten doen.... Jammer dat m'n filmpje nog niet online stond.
En Dorade was er niet, dus vervangen door zeebaars.
Het was verrukkelijk!


Pak Soy op de Neff inductiekookplaat

Je pakt een pan met een grote bodem en je verhit er zonnebloem olie in.
Vervolgens doe je wat fijngehakte knoflook in de pan.

Daarna gaat de (best grof) gesneden pak soy er bij in de pan.
Je doet er wat zout over heen en een beetje oestersaus (zeg maar een eetlepel).

Om het geheel wat te binden doe je er wat aardappelzetmeel (op het laatste moment mengen met water anders wordt het veel te vroeg hard).
Nét voor het opdienen gaat er nog een scheutje sesamolie over de pak soy en je bent klaar.

Edit 29/1/16: Inmiddels is de video klaar! Klik hier voor de video!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten