Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 15 februari 2024

Roestvorming in stoomoven

Hier in de zaak doe ik niet alleen de verkoop maar ook de klachtenafdeling 🤔. Daarom deze keer iets over een probleempje waar ik tegen aan ben gelopen. Lang verhaal (sorry) maar soms kan ik even niet anders.

Zoals jullie weten ben ik fan van stomen. Het is makkelijk, lekker, snel, gezond en je hebt minder stank in huis. Enfin ik ben echt een "stoomgetuige" als ik het zo mag uit drukken 😎.

De laatste tijd zeg ik het ook wel hier in de Snaidero keukenshowroom en uiteraard ook in de video`s. Maar ik vind dat je als je van plan bent te gaan stomen moet gaan zoeken naar een stoomoven met een roestvrijstalen binnenkant.

Ik heb het zelf privé bij de hand gehad (oven was 1 jaar oud), maar ook bij verschillende klanten (waar onder mijn zusje); een gewoon staal met emaille oven gaat roesten als je hem gebruikt als stoomoven.






























Dat is niet alleen bij Neff natuurlijk, maar ook bij de andere merken. Het grote voordeel bij Neff is dat ze heel coulant zijn als het over dit soort dingen gaat.

Gisteren belde een klant me nog op om te vertellen dat hij blij was omdat zijn Neff FullSteam stoomoven kosteloos werd vervangen door een verbeterd exemplaar (minder gevoelig voor roest).

Uiteraard is die garantie niet eindeloos, maar ze zijn in elk geval coulant.































































In Duitsland voert Neff op dit moment een stoomoven met rvs binnenkant (de Neff C29DR1XY0). Helaas wordt deze niet in Nederland verkocht, dus kan ik `m niet aanbieden (ik heb het wel voor jullie bij Neff gevraagd maar ze gaan het niet voor mij doen).

Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om deze stoomoven in Duitsland online aan te kopen. Alleen is deze Neff stoomoven niet bepaald goedkoop moet ik er wel bij zeggen.

Voor de mensen die toch een goede stoomoven bij mij willen kopen heb ik nu dus een oplossing bedacht die je zit in de video die ik laatst gemaakt heb; Gaggenau.



Ik weet dat Gaggenau normaal gesproken veel kostbaarder is als Neff. Maar het ziet er echt heel mooi uit en is ook echt een extreem hoge kwaliteit. Ik raad dit echt aan voor de mensen die echt van plan zijn om te stomen.

Om de overstap Neff naar Gaggenau niet al te veel in de papieren te laten lopen heb ik een aanbieding gemaakt voor deze Gaggenau set 200 serie in Antraciet. Gaggenau vindt het echter niet zo chique als ik online prijzen communiceer, dat doe ik dus niet.

Informeer voor prijzen hier daarom beter bij mij in de showroom.

Maar je hebt (wat mij betreft) nodig de Gaggenau BSP220/BSP221-101 (de 220/221 slaat op scharnieer links of rechts).

Er bij combineren kun je de:

Servieswarmer Gaggenau WSP221102

En een oven Gaggenau oven met pyrolyse (scharnier links of rechts) Gaggenau BOP220 en/of Gaggenau BOP221.

Tenslotte. Er zijn vast veel mensen die net als ik in mijn huidige huis een inbouw combistoomoven hebben met een stalen binnenkant met emaille. Let er dan in elk geval op dat de stoomoven altijd goed droog gemaakt wordt na gebruik (ook het droogprogramma). Niet dat dit roest uit sluit, maar je kunt het in elk geval uit stellen.

Ik heb het in mijn huidige huis opgelost door een losse stoomoven achter een deurtje te zetten met een rvs binnenkant. Bij de combistoomovens gebruik ik dus alleen de oven functie. Voor in mijn volgende keuken heb ik voornoemde Gaggenau oplossing bedacht maar voor de time-being werkt het prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten