Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 5 mei 2022

Situatie met inbouwapparatuur

Deze keer weer een update over de situatie voor wat betreft uitleveren van inbouwapparaten. De situatie leek enkele weken terug wat te verbeteren, maar helaas was dit geen structurele verbetering. Het aantal backorders neemt op dit moment juist weer toe.

Dit jaar heb ik bijvoorbeeld nog steeds geen Neff koffiemachines uitgeleverd gekregen. Ik adviseer dus om dit apparaat niet in te plannen in een keukenplan.

Daarnaast mis ik al een poos de Neff vaatwassers met bedieningspaneel voor de keukens met een vouwdeurkast. Ik zie hier voorlopig ook geen verbetering in komen. Ik zal dus ook hierin mijn advies aanpassen. Ik bedoel dus normale vaatwassers met een greep inbouwen zoals bij Snaidero project 1038 (is helaas wat minder mooi maar valt niet op in verband met vouwdeurkast).

Gewone vaatwassers (dus met knoppen aan de binnenkant) worden bij BSH/Neff nu redelijk uitgeleverd. Dus ik bedoel dat er af-en-toe wel eentje binnen komt.

Qua kookplaten krijg ik nu al een hele poos alleen de 80cm brede Neff inductie kookplaat geleverd. De 60cm en 90cm kookplaat wordt op dit moment niet geleverd helaas.

Voor wat betreft afzuigkappen werk ik het meest met Falmec en daar heb ik nu gelukkig geen leverproblemen mee. De koelkasten komen ook wel redelijk goed binnen. Maar dit geldt dan weer niet voor de grote vriezer (dus zo`n grote luxe vriezer met 6 lades zeg maar).

Bij BSH hebben ze op dit moment ook nog steeds grote problemen met het leveren van kookplaten met geïntegreerde afzuigkap. Gelukkig heb ik daar geen last van want die verkoop ik niet. Ditzelfde geldt voor de compacte apparaten (combimagnetron, kleine oven en combistoomoven). Sinds de leverproblemen ben ik daar mee gestopt. Ik doe alleen de grote ovens nu.

















Over de grote ovens gesproken. Deze heb ik dit jaar een paar keer uitgeleverd gekregen, maar nog steeds lang niet voldoende. Ik vul nu dus de gaten op met de "Russische ovens": de B47FS22N0 FullSteam oven (zie foto hier boven).

Van de Russische ovens heb ik er nu een aantal staan nog, maar ook deze zijn zeer binnenkort op (en ik verwacht ook geen nieuwe meer). Deze ovens zijn trouwens FullSteam. Dit houdt in dat het een gewone oven is met Hide&Slide maar ook een stoomoven. Dus een gecombineerd apparaat. Het apparaat heeft geen lade van binnen (de luxe FullSteam oven wel), maar die lade kun je bij Neff onderdelen bestellen indien gewenst. Ook heeft de "Russische oven" geen kerntemperatuurvoeler (dat vind ik wel jammer eigenlijk). Dit kun je wel los kopen bij een kookwinkel, maar natuurlijk niet een geïntegreerde.

Hier onder de video met uitleg van de geïntegreerde kerntemperatuurmeter in de luxe Neff FullSteam oven.



Tenslotte. De "Russische ovens" hebben nog rvs lijsten. De Nederlandse ovens hebben tegenwoordig grafietkleurige lijsten. Zelf had ik de grafietkleurige lijsten thuis maar heb ze kunnen omruilen met een klant. Ik heb thuis gekozen voor juist de rvs lijsten (zoals bij de "Russische ovens" dus). Zie onderstaande foto.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten