Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 24 maart 2021

Droomkeuken

Laatst kwam mijn oudste dochter Mirjam (10 jaar) op mijn werk langs. Ze vroeg wat ik aan het doen was en legde haar uit dat ik keukens aan het tekenen was.








Ze vroeg wat ik het liefste in een keuken zag. We hebben toen samen onderstaande "droomkeuken" getekend. Mirjam heeft het een en ander mee getekend (de kat, de tv met tennis speelster en de planten).








Maar deze Snaidero keuken is eigenlijk een xl-versie van de S10 keuken die ik nu thuis heb.

Sommige klanten hebben al zo`n droomkeuken thuis staan. Bijvoorbeeld Arend Jan; de klant van Snaidero project 943 in Hengelo.


























Je ziet dat de ladekasten van 90cm aan de achterkant van het eiland thuis vervangen zijn door bredere ladekasten van 120cm. Hierdoor is het eiland verlengd van 300 naar 360cm.

Dit betekent dat aan de andere kant van het eiland ook ruimte is voor meer lades. De situatie is daar dus 2 ladekasten van 90cm en 1 aanrechtkast van 60cm.

Ook heb ik twee grepen bij de hoge kasten laten vervallen in de "droomkeuken". Er zit dus 1 greep op de hoge kast met koelkast en 1 greep op de vouwdeurkast.

Ik heb dit aangepast ten opzichte van de keuken thuis omdat ik de draairichting van mijn hoge voorraadkast andersom wil. Bij het legen van de vaatwasser komt nu thuis immers de deur van de kast naar me toe. Dat vind ik irritant. Bij de volgende keuken draai ik dat dus om. De greep zou er dan raar uit zien, dus heb ik besloten om de greep te laten vallen.

Ook heb ik nu thuis een wijnkoeler naast de vaatwasser. Ik zit heel erg te twijfelen hier over. Het ziet er natuurlijk leuk uit, maar eigenlijk zie ik er achteraf liever een heleboel lades (bijv. 4) die wat smaller zijn (35cm of zo). Jan Levien de monteur heeft die lades. Ik kan dan mijn borden en zo gelijk naast de vaatwasser in en uit ruimen. Lijkt me wel heel handig.
























Dan tenslotte natuurlijk nog de vraag waarom ik het eiland groter wil. Nou ik vind het gewoon heel "vet" staan. En het is natuurlijk super handig om veel lades te hebben. Daarnaast heb ik meer ruimte tussen mijn kookplaat en spoelbak en eigenlijk vind ik dat wel handig.

Hierboven daarom een foto als afsluiterzo`n groot rvs eiland (Snaidero project 750 in Bavel).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten